Paddington - Johanna träning!

Som ni vet kom Johanna (min dressyrtränare) hem och hade lektion hos mig idag för mig och Paddington. Idag gick det inte fullt lika bra som förra gången men jag är sjukt nöjd iaf för idag stämde det som inte stämde förra gången tex skänkelvikningar. Till en början fattade han inte vad han skulle göra och jag var kanske lite otydlig med vad han skulle göra men när jag gjorde rätt så gjorde även Padde rätt. I slutet började detta att lossna riktigt ordentligt och då när jag gjorde rätt så tyckte Padde att det var jobbigt så han saktade av självmant när jag skulle flytta honom, haha. Det var jag verkligen inte beredd på. Som Johanna säger så är han som en helt annan ponny än den han var i höstas. Jag lovar att ni ska få en film från i höstas och jämföra med i nuläget någon gång för det är inte bara som jag säger utan det är verkligen så.

Vi jobbade även med det som Padde och jag har extra svårt för och det är övergångar från trav till skritt. Padde är en sådan häst som gärna taktar och stressar sig igenom skritten för han blir så uppe i varv efter galopp och trav. Detta kommer ni se på filmen lite senare. I slutet var jag iaf nöjd och det är så skönt när jag vet vart jag ska lägga energin på och hur jag ska lösa mitt och Paddes problem. Han är så lättlärd så det kommer nog inte bli några som helst konstigheter egentligen.

När jag skrittade av honom så pratade Johanna med mig som vi brukar göra men denna gången avslöjade hon vad hennes mål är med oss två. Till hösten så ville hon att vi skulle börja jobba med skolorna så som galoppombyte, öppnor och slutor. Ska citera henne " Elin, jag vet inte om du är så intresserad men här har du inte bara en fin hopp-ponny utan även en jättefin dressyr-ponny. Jag vill att du startar lite dressyrtävlingar på honom till hösten för jag ser att ni kan och att ni har kapacitet till de högre klasserna i dressyren så om du bara ger dig tusan på det och antar utmaningen så vet jag att detta blir hur bra som helst"

Detta kommer jag ta som en utmaning och det ska bli så kul att se hur långt vi egentligen kan komma i både hoppningen och dressyren! Mitt mål kan jag med avslöja och det är att tävla fälttävlan någon gång och som ni vet ingår ju dressyren i det. Jag sa det till Johanna och hon tyckte att det lät som en rba idé och hon trodde att han skulle bli en bra fälttävlansponny.

Filmen kommer i morgon för det tar ca 4 timmar att ladda upp klippet här hemma men i skolan går det lättare men film kommer i morgon på morgonen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0