Svävar på lätta rosa moln

Detta inlägget börjar med att jag säger att jag är sjukt stolt över vad min ponny har förändrats och jag älskar honom så sjuktligt mycket! Sitter och är tårögd när jag tänker på dagens hoppträning och på dressyrträningen igår, han är så sjukt jäkla fin! Jag skulle verkligen ljuga om jag sa annat.

Idag var hoppträningen riktigt rolig!
Det var massor av kombinationer av olika slag men olika avstånd. Vissa var det 2 galoppsprång emellan och vissa var det ett. Paddington som har svårt med kombinationer klarade av detta galant och UTAN nedslag! Alltså en helt felfri hoppträning! Vi breddade och höjde hinderna tills det var uppåt 1,05m ungefär och detta flög vi över. Padde var lätt och spänstig och gick på de beräknade avstånden. Padde blir lätt stressad när han går in på en linje för då ser han mer än ett hinder i taget och vill gärna lite för mycket. MEN idag kunde jag kontrollera och reglera alldeles själv! Känns så otroligt bra i kroppen och Padde är fräsch och fin. Anna-Lena berömde oss duktigt efter hoppträning. Hon var nog lika förvånad som jag själv över Paddes lugn.

Så nu blir det ändrade planer hörreni!
Jag skulle ha åkt på Ölandshoppet och hoppat L:C & L:B lokalt men byter nu och åker till Gemla och hoppar L:B & L:B på regional nivå! Min första regionala tävling! kommer vara så sjukt nervös att jag inte kommer kunna stå på benen men gud som jag längtat efter detta! :D

Amandha filmade hoppträningen. Den kommer upp så småningom när jag fått den/dem och tittat igenom!


gammal bild från förra hoppträningen!

Kommentarer
Postat av: Karro

Åh vad roligt! :D Btw så kikar jag in på din blogg varje dag, jag hinner bara inte alltid lämna någon kommentar :( Ser fram emot videon! Kram

2011-05-19 @ 22:49:44
URL: http://karrol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0