Toppen

Alla ryttare som rider har ett mål och det är att ta sig till toppen. Men då är den stora frågan vad menas med toppen och vad är egentligen "toppen"? För vissa kanske deras mål i livet är att starta en klubbtävling. Vissa kanske har som mål att bara ha kul med sin häst i skogen medan vissa har som mål att få så många procent i dressyren som möjligt. Som ni märker är vi väldigt olika och har olika mål med ridningen. Det som kan kännas stort för andra är en vardagsgrej för vissa. Detta måste vi bara inse och acceptera.

När jag säger att jag vill nå toppen med Padde så menar jag absolut inte att vi ska tävla MsvA eller något sådant. Det viktiga för mig är utvecklingen och se hur långt vi kan komma. Det är de som är spännande och roligt att följa. Mina långsiktiga mål med Paddington är att kunna starta någon Msvb innan min ponnytid är slut. Målen för detta året är att få han mer lydig i dressyren och kanske starta någon lätt dressyr och i hoppningen så är det att gå stadiga regionala L:B för att senare kunna vara med i allsvenskan div 1 till våren. Jag tror faktiskt att vi kommer att lyckas med detta om jag ska vara ärlig om vi får lite stöttning från omgivningen.

Jag sitter och lyssnar på "popular" med Eric Saade och det var det som inspirerade mig till detta inlägg.
Första meningen i låten tycker jag är så bra och peppande.
" Stop don´t say that it´s impossible cause I know it´s possible"
Ingenting är omöjligt om man bara vill och är målmedveten. Ingenting kommer gratis och den enda som kan förverkliga dina drömmar är bara du själv. Vad ni än vill i livet så ska ni kunna bli det, sätt inte käppar i hjulet utan bara fortsätt. Motgångar kommer att dyka upp längs vägen men de som verkligen vill och orkar kämpa skiter i detta, de ger aldrig upp. Man ska aldrig ge upp om det verkligen inte redan är kört och då menar jag verkligen kört. Hoppet är det sista som lämnar människan, tänk på det! Kom ihåg att ni kan bli vad ni vill bara ni orkar kämpa längs vägen så kommer ni enda fram!


Kommentarer
Postat av: Karro

Mycket kloka ord! :)

2011-05-27 @ 12:23:18
URL: http://karrol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0