"Våra hästar"

Fick ett önskemål om att presentera våra hästar, vet att jag gjort detta förut men har som sagt fått många nya läsare så här kommer "våra hästar".


Namn: Toranaga (Tore)
Ålder: 11
Kön: Valack
Ras: Korsning Irish cob & Arabiskt fullblod
HAR PÅ FODER!

Detta är min lillasysters Idas ponny som hon tränar och tävlar med. Har gått L:C felfritt och även medverkat i allsvenskan div 2 i höstas. Är en riktig charmknutte och personlig ponny. Hög rang i hagen och går och nyper de andra hästarna, inte så snäll där ute men en pärla i stallet. Är ganska överviktig, haha som mamma säger "lilla köttfärslimpan" dock är det bara på skoj för er som inte förstod det. Ida är 12 år i år


Namn: Killberry Dave
Ålder: 16
Kön: Valack
Ras: Irländsk Import
HAR PÅ FODER FÖR EV. KÖP!

Jag har inte så mycket att berätta om Dave då jag inte känner honom eller vet vad han har gjort tidigare.. Men kommer skriva om honom så småningom! Detta är min lillasyster Johannas ponny! Johanna är 15 år i år.


Namn: Paddington
Ålder: 13
Kön: Valack
Ras: Irländsk Import
ÄR MIN EGNA PONNY!

Kort om Paddington: Han har med tidigare tävlat upp till L:A med bra resultat. Har även startat en fälttävlan och en dressyrtävling. Paddington är nog den charmigaste ponny som jag någonsin träffat, han gör saker som jag aldrig sett någon annan göra. På pappret står det att han är 13 år men i hans sinne är han snarare 3-4, haha! Han är en liten klippa att ha och göra med. Jättepersonlig! Snäll mot andra hästar med, även att han är störst av alla i hagen. Men är man störst får man vara snäll ;)


Namn: Minola
Ålder: 15
Kön: Sto
Ras: Arabiskt Fullblod
MIN EGNA PONNY!

Minola och jag bär på en historia. Om ni bläddrar lite i min blogg så har jag skrivit det utförligt.
Minola har tävlat upp till L:B med endast 4 fel. Hon har ett otroligt psyke. Är försiktig men genomsnäll och en klokare häst finns inte att få tag i! Hon har ett hjärta utav renaste guld. Hela familjens lilla pärla är hon!


Namn: Fernando
Ålder: 27
Kön: Valack
Ras: Korsning russ och arabiskt fullblod.


Fernando har gått de högre klasserna i hoppning som ung men hoppar nu på ungefär 50-60cm. Är pigg och glad för sin ålder. Minola har gått med honom sen hon var 1 år gammal så han är som en pappa för henne och de älskar verkligen varandra, kan inte gå utan varandra. Just nu är det Ida som rider honom lite då och då pga åldern.


Namn: Johnny Walker (Teddie)
Ålder: 17 ? (tror det)
Kön: Valack
Ras: Shetland


"Teddie" är min minsta lillasysters ponny. Sara som hon heter är 7 år i år. Hur det kommer sig att han kallas teddie är för att Sara ville det, haha! Teddie är en väldigt gullig shettis och han är en bra första ponny. Tro det eller ej men han går på tygeln så fort man tar tag i dem. Shettisar har tendenser till att vara små och tjocka men Teddie är riktigt fin faktiskt. Gullig att hålla på med och är som Minolas lilla bäbis i hagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0