Varför?!

En sak som jag verkligen inte förstår inom ridsporten är varför man ska vara taskiga mot varandra? Vad tjänar det till att trycka ner någon annan? Om ni bara visste hur mycket man kan förstöra för någon med bara en mening, några ord kan betyda så mycket. Bara för att vi tävlar för olika klubbar så behöver man inte vara otrevlig mot sina konkurrenter. Varför inte bara stötta varandra istället och se alla rätt man gör och inte bara påpeka alla fel vi gör? Detta gör mig riktigt frustrerad då jag själv har varit med om detta och vill bara sätta stopp för detta. Det är ren och skär mobbning enligt mitt tycke och de som är mobbare borde få en piska i röven eller liknande. Jag blir så fruktansvärt sur så jag vet inte vart jag ska ta vägen när jag ser eller hör något sånt här.

För jag vet hur det är att bli nedvärderad. Helt ärligt så blev jag inte accepterad för den jag var när jag tävlade Minola. Nu när jag har Paddington så är det en annan sak, nu blie jag mer accepterad och folk börjar att se upp till mig bara för att jag nu ligger på deras nivå. Detta är helt absurt faktiskt och vi hästmänniskor är bara allt för tröga ibland. Varför skulle jag som person vara sämre eller mindre värd bara för att jag inte har en elite ponny? Det låter inte logiskt överhuvudtaget enligt mig och min hjärna kan inte koppla detta alls.

Något jag hatar är alla "jag-vet-bäst" människor för vad vet dem egentligen? Vet de vad jag gör hemma på träningar? Vet de överhuvudtaget om vad min häst behöver? Vet de vad mina mål är och vad jag gör för att komma dit? På tävling visar man bara en pytteliten del av allt hästjobb man lägger. Då tycker jag att man inte ska komma med en spydig kommentar och säga vad man ska göra bättre. Åh jag blir så less på detta, vi hästmänniskor är inte kloka någonstans. Sen finns det ju vissa undantag och gud vad glad jag är över det. Man ska inte dra alla över en kant för så är det verkligen inte! Det är inte det som jag säger för jag vet att vissa personer är helt underbara och hur goa som helst!

Men nu till alla er som mobbar andra där ute, tänk på vad ni säger och till vem ni säger det! Man går inte fram till någon och attackerar någon utan anledning. Tänk på att mobboffret inte har bett om att bli mobbat! Sköt er själv och skit i andra..

Mobbar ni för att det är kul? Eller är det att ni egentligen är avundsjuka? Eller är ni bara såhär för att få uppmärksamhet? Eller är det så att ni helt enkelt bara är dumma i huvudet?

Om någon har svar på varför man trycker ner andra så får ni gärna kommentera eller skriva mail till mig, tack.

Kommentarer
Postat av: Jessie

Fy fasen vilket bra inlägg! Vartenda ord stämmer. Jag blev utsatt för sk. mobbing senast igår kväll, om att jag inte förtjänade mina 75% som jag fick i helgens dressyrtävling, och att det borde vara omöjligt för en ponny med så dålig gång att få så höga procent, dessutom av en person som jag känner väl, det var inte ett dugg roligt och jag blev jätteledsen.



Jag undrar om jag får kopiera inlägget och publicera på min blogg? Självklart skriver jag att det är du som har skrivit det samt så länkar jag din blogg! :)

2011-05-26 @ 15:14:37
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0