Hoppträning 1/9-11

Hemma efter en kanonhoppträning med Paddington. Tanken idag var att hoppa bana på 9 språng. Vi började med linjerna och sedan satte vi ihop banan. På uppvärmningen så bockades det en hel del kan jag tala om, min ponny tycker att det är så kuul att hoppa och det glädjer mig inifrån och ut. Satt bara och log när han höll på så då jag tycker att han är lite charmig fortfarande även att min rygg tar stryk ifrån det. Men sen när vi skulle hoppa bana så höjde vi till 105cm-110cm alltså L:B+5&L:A för oss. Var jättelänge sedan vi hoppade så pass högt men det gick riktigt bra måste jag säga! Första gången så var han tvungen att stanna på vattenmattan den lilla fegisen men sen kom han över. Sedan blev det ett ordentligt missförstånd mellan oss. Jag trodde att Padde hade hoppat av men var kvar på marken och jag hoppade innan honom men han är så duktig i detta läge så han försöker att hoppa ändå. Så över hindret kom vi men i morgon kommer nog en fläskläpp att synas på mig och käken är lite öm men vi fortsatte såklart och han hoppade riktigt fint! Han rev bara ett hinder på hela hoppträningen trots höjden och det är ett stort framsteg då han lätt kan bli slarvig.

Jag var inte riktigt nöjd med denna runda eller nöjd var jag såklart men det fanns saker som jag ville göra bättre så då tog jag banan en gång till. Denna gången slarvade jag lite med avstånd och att jag ville hålla på och greja för mycket med honom, typ för kontrollerat. Så fick ett stopp på en 110cm oxer då han låg för långt ut och kunde inte hoppa sedan så stannade han en gång till på en annan oxer för jag såg inget avstånd. Det började bli mörkt framåt slutet nu så tror inte att vi ska hoppa ute så värst länge till faktiskt. Men men jag är nöjd med oss två idag, det går bara framåt och framåt även att inte allt stämmer till 100 % alltid! :)

Film får ni i morgon någon gång då internet håller på och strular och videokameran är död. Men jag slutar vid 09:50 i morgon vilket medför att jag har mer tid för er när jag kommer hem (förhoppningsvis) hihi.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi va snygg matchning på bilden med hindret och allt :P :D

2011-09-02 @ 07:22:38
Postat av: Mikaela

ska blir roligt att se filmer :) tummen upp för de

2011-09-02 @ 11:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0