Bätteropps HS - 26/8

Som sagt, jag var ju och tävlade förklassen till allsvenskan med Paddington i söndags. Jag hade inga som helst förväntningar, jag visste bara att vi skulle ha kul tillsammans. Klassen var en LC, alltså 90 cm som Paddington tyckte var allt för lågt så på framhoppningen sög han verkligen till sig hinderna som om han aldrig gjort annat. Men det gick bra på framhoppningen iaf, han tyckte ju att det var så fruktansvärt kul att bralla loss lite emellan hinderna ;)
 
Sen kom vi in på banan då. La upp en bra galopp och styrde mot 1:an och vi kom lite för långt ut vilket Paddington inte alltför ofta ställer upp på men jag tryckte och över kom vi. Tvåan som låg på linje med ettan, där kom han på samma position igen, för långt ut och den här gången ville han inte vara lika bussig så vi fick ett stopp där. Men sen efter det ville han hoppa allt på samma gång, haha. Han bara drog och drog men det är ingen mening med att försöka få honom att gå lugnare för när han väl bestämt sig så kan man inte göra någonting. Runt banan kom vi på 4 fel alltså. Jag är jättenöjd med klassen, vi hade ju kul!! :D
 
Här kommer lite bilder som Sara har fotat, tack så mycket!

Anledningen till att han är så svettig är för att det är varmt + för hans brallning mellan hinderna på framhoppningen, min lilla tok
 
Filmen kommer alltså i morgon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0