De omtalade ponnymorsorna

Det pratas vilt om ponnymorsor ute i bloggvärlden och det enda jag hört om dem är negativt. Visst att jag också råkat ut för ett flertal idioter till ponnymorsor som står och snackar skit öppet om en. Jag har väldigt svårt för vuxna som inte kan behärska sig eller uppföra sig vuxet, jag klarar inte av det. Vuxna kan med göra fel men jag menar, prata skit om barn upp till 18 år på en ponnytävling, det är att göra ett stort misstag. Jag börjar förstå vart många barns ondska kommer ifrån och varför mobbningen ökar mer och mer i vårt samhälle - det är ju de vuxna som lär dem att göra så, och till och med få oss att tro att det är okey. Fruktansvärt!!
 
Men jag vill inte smutskasta alla ponnymorsor överhuvudtaget för det finns eldsjälar samt underbara människor där ute också som man inte tagit fram i rampljuset vilket jag tänker göra NU!
 
Igår när jag hade tävlat min klass och ställde mig i kioskkön så hörde jag en mamma bakom mig säga till sin lilla dotter att "Ställ dig bakom den här tjejen som hade en sån stark ponny". Jag vände mig såklart om och log mot dem, sen började vi prata lite. Den här ponnymamman fick mig på bra humör genom att ösa beröm över mig och mitt arbete med Paddington, för det är inte alla som ser hur mycket jag verkligen får jobba med min speciella häst.
 
"Du har verkligen en speciell ponny och jag beundrar verkligen DIG som kan rida honom så bra som du kan. Han ser ut att vara jättestark och jag förstår inte hur du orkar hålla om honom, han är inte liten och nätt i kroppen heller så förstår att du får kämpa uppe på ryggen. Jag tycker verkligen om den här ponnyn, så cool häst du har. Min sambo sa även det att den hästen skulle kunna köra timmerstockar eftersom han är så pass stark, han som annars inte är så insatt blev också imponerad över ditt sätt att hantera honom. Bra jobbat!" Sen fick jag en kram av både den lilla flickan och hennes mamma.
 
Kan inte ens förklara hur bra min dag blev efter de orden från den här människan som jag aldrig någonsin sett innan. Snacka om en levande energispridare! Jag ska bli precis likadan som den här människan när jag blir vuxen och får egna barn. Shit, vilken underbar familj den här lilla tjejen bor med och vilka möjligheter hon får att bli en riktigt bra människa i framtiden. Ett jättestort tack till dig, du som lyste upp min dag ännu mer! Borde finnas fler ponnymorsor som dig ♥ Jag diggar dig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0