Den andra delen av mig själv

Någonting som kommer att bli annorlunda på den här bloggen än "min" förra (elevating.blogg.se) är att ni kommer att få ta del av den andra delen av mig själv ännu mer - innebandyn!

Ni vet ju redan hur mitt intresse för ridningen ser ut, den har ni fått följa i alla väder här på bloggen men däremot innebandyn, vet ni inte alls mycket om trots att det är en sjukt viktig del av mitt liv. För både min egna skull och för er innebandyintresserade bloggläsare så kommer även det spela stor roll i den här bloggen under innebandysäsongen. Hur jag utvecklas som spelare, hur mina tankar går innan matchstart, hur träningarna har gått, hur jag ser på matcherna och framförallt resultat ifrån matcherna - detta kommer ni få läsa om här i höst/vinter.
 
Förra säsongen var ett bra år för mig som spelare. Jag kom aldrig hem från en match poänglös och mitt lag kom tvåa i serien. Vi är ett väldigt, väldigt ungt lag för att spela i damlaget egentligen men våra tränare trodde på oss och mycket riktigt så klarade vi av att fajtas med topplagen på ett skickligt sätt. Det här året fick vi möjligheten att ta steget upp till division 2, ett snäpp högre och ett stort snäpp tuffare. Det här blir en stor utmaning för oss alla då nästan alla i laget bara är 16-17 år men jag vet att vi kommer att klara av detta om alla bara vill, kan och orkar.
 
Jag spelar alltså i Craftstadens IBK som ligger i Oskarshamn och där har jag spelat under två säsonger nu. Innan tillhörde jag Sandbäckshults IBK men gick alltså över till CIBK för två-tre år sedan. Jag är bara så glad över att få vara en i detta glada och underbara gäng, ångrar inte en sekund att jag bytte lag. Vi kämpar och sliter för varandra, vi arbetar verkligen som ett lag. Det är just det som är vår nyckel framåt, att vi är så samspelta.
 
I år blir det stor konkurrens om platserna i laget då vi är runt 35 spelare och 15 av dessa blir antagna till matcherna. Eftersom jag endast kommer att kunna träna tisdagar så är det full koncentration på träningarna som gäller för min del. Jag tänker kriga om en plats i laget, jag ska höja mig ännu ett snäpp och bli ännu ännu bättre på allt. Idag, torsdagen den 16:e Augusti är det jag som dammar av innebandyklubban, mina innebandyskor och sätter mig i bilen mot innebandyplanen och mitt underbara lag. Var länge sedan jag kände mig så otroligt lycklig faktiskt, jag blir hel på innebandyplanen. Nu blickar jag framåt och välkomnar säsongen 2012/2013 med öppna armar och ser vad den har att bjuda på. Håll i hatten, nu satsar vi framåt!!
 
Det ni inte visste om mig är att mitt namn är mer synligt inom innebandyn än inom ridsporten och så kommer det alltid att vara ;) Ni kommer att få veta varför... när jag tar modet till mig att skriva ut det!
 

Med nummer 15 på ryggen och den röda tröjan på representerar jag stolt CIBK!

Kommentarer
Postat av: Julia Eriksson

underbart med en riktig hästtjej som håller på med en annan sport utöver ridningen också! :D själv tränar jag också fotboll, rider dock två lektioner i veckan så som dig kan jag bara träna en träning i veckan och då är det somsagt full fokus som gäller då vi är 22 i laget och 16 får spela match. Helgerna matchar jag med träning med ponnyn, match och tävling. Haha! :D va bara tvungen att skriva detta, känner igen mig så mycket när du skriver om innebandyn :)

Svar: Men vad kul att du med håller på med en annan sport utöver hästarna! Jag tror att det är ett vinnande koncept faktiskt, då man tränar kondition i bollsporten och styrkan i ridsporten. Gör precis som dig, helgerna blir ibland kaos men det är så värt det! :D Kram
Elin Ljunggren

2012-08-16 @ 20:12:17
URL: http://juliaerikssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0