Det är de små detaljerna som sätter guldkant på vardagen

Visste ni det om mig? Att jag, innan jag släcker lampan tar upp min mobil och sätter på musik. Sen klickar jag upp meddelanden och skickar iväg något betydelsefullt till mina vänner, bara för att de alltid ska känna sig uppskattade av mig och för att jag själv vet hur glad man blir av att bara få ett sånt sms helt upp och ner när man minst anar det. Förstår mig ärligt talat inte på människor som nästan aldrig uppskattar sina vänner utan bara tar de för givet. Jag skickar hellre för mycket betydelsefulla saker eller skriver något gulligt här än att inte göra det alls. Vet att det sticker i många ögon att jag har en sån stark relation till mina vänner, men avundsjuka är ju som sagt en sjukdom så jag hoppas att de kryar på sig.
 
Jag väljer vänner med omsorg och de vännerna som verkligen får lära känna mig in på djupet, de älskar jag över allt annat. Det är ett råd till er alla, bättre vara ensam än att hamna i dåligt sällskap. Ta inte första bästa människa att ha som vän, tänk igenom och var kräsen. Ta tid att lära känna personen och bygg vidare därifrån, det är så jag kommit mina vänner så sjukt nära. Jag vet när en av mina vänner mår dåligt utan att den personen sagt något och vise versa. Jag älskar mitt liv just nu, mina vänner runt omkring mig, skolan, hästarna, innebandyn och min familj. Det är inte ofta allt är såhär bra, så ska verkligen leva för stunden för man vet aldrig när det vänder igen. 
 
Jag hoppas verkligen att ni där ute, respekterar, älskar, stöttar och uppskattar era vänner ofta och gör ni inte det så är det på tiden att ni gör det innan det är försent..
 
 
Nu ska jag och min älskade lillasyster kolla på "Pang på pensionatet", skratta tillsammans och sen sova.
Godnatt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0