Elin Ljunggren - who?

Eftersom statistiken har ökat från dag till dag den senaste veckan så vore det passande med en liten presentation av mig själv så ni vet vilken person det är som sitter bakom skärmen och som driver den här bloggen, elinlinnealjunggren.blogg.se
 
Mitt namn har ni väl redan listat ut med hjälp av bloggnamnet och rubriken antar jag. Jag heter alltså Elin Ljunggren för er som ändå råkat missa det. Jag är nyss fyllda 18 år och studerar sista året på mönsteråsgymnasiet på linjen omvårdnad. Anledningen att jag går omvårdad är för att jag på något sätt vill jobba med människor i framtiden. Jag bor i en liten håla/köping som heter Mönsterås som ligger 5 mil norr om Kalmar. Eftersom jag har hästar så bor jag på en hästgård med min mamma, hennes sambo och två småsyskon en bit utanför Mönsterås city, ca 5 km. Att bo på "landet" är helt underbart vill jag bara tillägga.
 
På min fritid utövar jag både ridning och innebandy. Jag har ridit sen jag började.... nä men jag har väl ridit sen jag var 3 år, började på ridlekis när jag var runt 4-5 år på Ridklubben Udden, en bit utanför Kalmar. Idag äger jag 3 hästar men har 5 stycken sammanlagt hemma på gården. Jag tävlar på LB höjd men tränar högre.
 
Sen mitt andra intresse då, innebandyn. Jag spelar i Craftstadens IBK som ligger i Oskarshamn, tidigare spelade jag i Sandbäckshults IBK men har som sagt bytt klubb och det här är min 3:e säsong i mitt nya lag. I år har vi tagit steget upp i division 2 och ska göra allt för att hålla oss kvar där. Hur det går för oss, kommer ni att få läsa en del om i den här bloggen.
 
Okej, nu var allt ytligt färdigt om mig så nu kan jag väl börja presentera hurdan jag är som person. Om jag skulle beskriva mig själv så skulle jag säga att jag är en ödmjuk, humoristisk, ärlig, väldigt trevlig, snäll, uppskattar mina vänner mycket, öppen och lätt att prata med. Genom min blogg har jag fått kontakt med många nya och härliga individer, vilket jag är extremt glad över. På min blogg vill jag att alla ska trivas, inget skitsnack fram och tillbaka, dagisfasonerna har vi växt ifrån lite kan jag tycka. Min uppgift som bloggare är att skriva på ett inspirerande sätt och mitt mål är att kunna nå ut till så många människor som möjligt med mina åsikter samt förslag på förbättringar inom olika områden. Den innehåller mycket vardag, allt som hör till ridsporten, lite innebandy, mycket personligt, allt för att variera mig så mycket som möjligt. Jag tar mig även mycket tid till att prata med bloggläsare antingen via sms, facebook eller här på bloggen. Det har även hänt att jag fått telefonsamtal ifrån okända personer som vill ha hjälp med någonting och på sätt kommer jag närmare mina bloggläsare. Får inte glömma att säga att jag blir jätteglad om ni lämnar en liten kommentar ibland också ;)
 
Är det någonting ni funderar över så svarar jag alltid, antingen i inlägg (om ni så önskar) eller direkt på kommentarerna!
 



Välkommen till min blogg och mitt liv, hoppas ni ska trivas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0