Första träningsmatcherna

Jag hade nästan glömt bort HUR kul det är att spela innebandy....
 
Efter att ha tränat en gång på många, många månader med klubba i hand så kan jag inte påstå att jag hade några höga förväntningar på min prestation överhuvudtaget idag vilket faktiskt kändes skönt att inte ha. Vårt lag har iår slått ihop sig med ett annat oskarshamnslag så vår största utmaning idag var att försöka hitta varandra på planen samt bli samspelta och försöka hitta bra kedjor. Även att man är duktig individ spelare så måste man kunna prestera ihop med andra och få ut det bästa av varandra på planen hela tiden, precis som med ridningen. Även att man är en duktig ryttare så måste samspelet med hästen fungera, är ni med mig? Anyway let´s talk about the matches...
 
Craftstaden - Kalmarsund
Kalmarsund ligger i division 1, den näst högsta divisionen alltså och vi är nykomlingar i 2:an men trots det stora hoppet oss emellan så tycker jag att vi var precis lika bra som dem var. Visst de är tekniskt duktiga och vet precis vart de har varandra men efter våra förutsättningar så tycker jag att vi bjuder in de till match ändå. Vi stod emot, spelade grymt bra stundtals och det var så kul att se alla ge järnet till 100 % där ute. Det heter ju som sagt träningsmatch av en anledning - resultatet är alltså egentligen inte alls viktig utan det handlar om att träna, bli bättre och att utvecklas. Min egna prestation måste jag faktiskt säga att jag är mer än nöjd med. Jag hade kunnat göra saker så mycket bättre, tagit bättre löpningar och beslut men jag kan inte jämföra mig själv med hur jag var i slutsäsongen förra året så jag är nöjd. Det som höjde glädjen ytterliggare ett snäpp var ju att jag snurrade runt två spelare på mittplan och bågade in och skottade på mål, lyckan spred sig i kroppen när jag fick se att bollen gick in under armen på målvakten. Jag är alltså den som öppnat upp målskyttet för CIBK den här säsongen, så kul!
Men slutresultatet blev trots allt slit, 6-1 till ölänningarna ;) Lika nöjda var vi för det!
 
Sen åkte vi och käkade något innan nästa match skulle dra igång. Vi åkte till havet vid ölandsbron eftersom där fläktade det en aning. Jag kan inte ens förklara hur svettig jag var hela tiden idag då det var som att spela i en bastu där inne i sporthallen, andnöd deluxe liksom. Så det var himmelskt skönt när det fläktade i skuggan i pausen!
 
Craftstaden - Färjestaden
Eftersom en hel femma från vårt lag anlände till den här matchen så fick vår femma stå över första perioden så de också fick spela in sig. Så de första 20 minutrarna satt jag och tittade på. Sen var det dags igen för mig att få spela igen. Tyckte att vi hade matchen och spelade betydligt bättre än vad de gjorde men det blev en ny förlust med 8-2 men ack vad mycket ny erfarenhet vi fick med oss! Det är ju inte lätt att spela med två stolpskott till domare på planen heller...
 
Jag är nöjd med både min egna prestation samt jätteglad över att få spela i detta glada CIBK som aldrig ger upp. Alla kämpade på mycket bra och gjorde sitt bästa! Vi är bra, vi kommer bli bättre för att sedan bli bäst! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0