Gårdagens ridpass

Igår fick Toi vila medan Paddington fick gå ett jobbigt pass om han får säga det själv. Skrittade fram i kanske 10-15 minuter, började redan i skritten att böja honom, rakställa och flytta undan skänkeln. Började trava och satte press på honom och hans bakdel genom att rida med en stark sits och en lätt hand. Det resulterade med en fin Paddington som gjorde det jag bad om, ibland ville han dock tuta iväg och ta bettet men då fick jag vara konsekvent och sätta tillbaka ganska ordentligt, sen lydde han mig igen. Han kan ibland bara få för sig att "Nu när vi vänder ut på raksträckan igen så sticker/ökar jag", DEN ponnyn alltså, haha! ;)
 
I galoppen sen blev han dö-fin, precis som han brukar. Han har en stor, luftig och mjuk galopp som man lätt kan sitta i och jobba behagligt i. Det känns som om jag verkligen kan hålla om honom i galoppen, länga och korta galoppsteg nu utan problem vilket känns jätteskönt. Galoppade länge både på volter samt fyrkantsspåret. Saktade av till trav och la honom i en lång och låg form i slutet. Travade av genom att göra skänkelvikningar både åt höger och till vänster. När jag tyckte att han var fin så saktade jag av och skrittade av honom på långa tyglar.
 
Jag var/är så NÖJD med detta ridpass, när han verkligen tar till sig mina signaler och arbetar utefter dem.
Då blir han såhär galet fin, min Paddington.
Måste bara berätta en sak som också hände igår som fick mig till tårar. Innan jag skulle börja borsta Paddis igår så kliade jag honom i pannan och då fick jag hela Paddington i min famn. Han tryckte ner hela huvudet i min famn, sen höll han på att somna. Han liksom stod och andades lugnt mot min tröja, sen slappnade han av helt så hans underläpp bara hängde. Stod säkert så i hela 4-5 minuter. UNDERBART mysig är vad han är. Känns så skönt att han litar på mig så pass mycket. Det är bara kärlek i den ponnyn!
 

↑Ungefär såhär gör han, så gullig!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Gud vad gulligt!:D Ni är så fina ihop!

2012-08-22 @ 16:36:26
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Caroline Bågfeldt

Sv: Lika always buddie ;)

Svar: None
Elin Ljunggren

2012-08-22 @ 21:30:29
URL: http://carolinebagfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0