Hopp"träning"en igår

Missade som sagt hoppträningen igår då de hade ändrat tid och börjat tidigare. Min ridlärare hade inte fått mitt nya nummer så hon kunde inte nå mig men men, så nästa torsdag blir det hoppträning där uppe iaf!

Men jag hade ju lovat Paddington att han skulle få hoppa och jag höll vad jag lovade. Byggde upp en bana hemma istället och mamma hjälpte mig lite. Han var som vanligt snäll och lydig i början men sen när han hoppat några språng så drog det iväg. Han blev så otroligt glad vilket gjorde att jag mestadels satt och skrattade där uppe på ryggen. Men vi lullade runt på lite 1m hinder utan problem. När Padde blir sådär stark så gäller det för mig att inte bråka med honom eller ställa till det för mycket för han taxerar så pass bra själv. Visst att det går några snäpp snabbare än alla andra men det är så han fungerar. Inte läge att ändra på det nu, han är den han är och jag får ta honom som han är, minst sagt speciell att rida men ack så otroligt fin! Avslutade med en oxer på 1,10 m och jäklar vad han hoppade! Han hoppade verkligen mig ur sadeln vilket är ovanligt då han aldrig brukar hoppa mer än nödvändigt.

Jag är SÅ nöjd med träningen!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0