Kvällens ridpass på goingarna!

Detroit: Under veckan har jag inte ridit på honom alls utan har enbart longerat honom och tagit några enstaka promenader. Idag tänkte jag ge mig ut på en lång skritt-tur i skogen. Kom då på att vi kunde rida ut till stora vägen och tillbaka då det är mycket och långa backar längs den vägen. Detroit behöver sätta muskler nu innan vi kan gå vidare och jobba med dressyren så att säga, därför valde jag medvetet vägen med mycket backar i. Toi traskade på glatt framåt hela vägen utan några som helst protester. Min vän Amandha som precis fått körkort mötte vi på vägen och Toi hälsade lite gulligt på henne när hon stannade till, haha! Han viftade med frambenen åt alla möjliga håll, snygg var han i allafall ;) Mycket nöjd med honom idag!
 
Paddington: Det gick varken bra eller dåligt, inget höjdarpass men heller inget värdelöst pass. Tanken var att lossa honom i båda sidor på ridbanan men Padde tittade på mig innan jag satte upp och blicken sa typ "Och vaaart är mina hinder matte?!" ;) För idag tror jag att han saknade "sina" bommar då han inte gick fram alls till handen och vägrade liksom lyssna vissa gånger på mig där uppe. Men vi tutar på och går vidare. Satt mest och skrattade åt honom när han skulle fjolla sig genom att kicka bakut lite då och då, ni vet, trotsåldern har liksom aldrig försvunnit från honom, haha! I morgon får det bli ett pass med antingen studs eller cavalettis så jag slipper det tjatet på honom! ;) Har ju inte hoppat nu på kanske 4 veckor om inte mer, så tro fan att Padde är sugen på att hoppa, haha! Nästa vecka börjar hoppträningarna med, läängtar!
Saaaknar verkligen att tävla, sist var Börjes Cup och det var mer än en månad sedan nu... Men nästa helg smäller det, då är det hemmaklubben som arrangerar tävling som även är första omgången av allsvenskan div 2, får ju inte vara med i laget men ska hoppa förklassen (LC). Ska bli så kul ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0