Minola & Milton

Får börja med att ursäkta mig så jättemycket för att jag inte har uppdaterat om varken Milton eller Minola på ett tag nu, det ska jag verkligen bli bättre på! Det är trots allt många som vill höra om hur det går med Milton och hur han utvecklas.
 
För er som är nya här på bloggen så är Milton vår första egenuppfödda ponny som föddes den 12 maj detta året.
Milton är en avkomma undan Minola och efter Kulltorps Hampus. Minola är en D-ponny och Hampus en C-ponny så förhoppningsvis blir Milton en maxad C-ponny eller en mellanstor D-ponny. Minola är ett arabiskt fullblod och Hampus är en welsh.

Mamma                                                 Pappa
 
Sist ni såg Milton på bild så såg han ut såhär:

 
Men nu för tiden ser han ut såhär:
 
Han har alltså ändrat utséende och bytt från brun till grå färg. Det har annars inte hänt så mycket mer i själva utvecklingen med honom förutom att han blivit så otroligt stor! Det är helt sinnesjukt vad fort tiden går och hur fort han växer upp, lille killen. På dagarna går han med sin mor ute i vår stora hage där de kan busa av sig. Milton är en extremt social ponny med glimten i ögat. Han har även börjat gnägga till mig när jag kommer ut och ropar på honom i hagen, det har även förekommit att han galopperat fram till grinden om jag står där. En dag låg han till och med i mitt knä med huvudet och somnade där, så underbart kelig är han!
 
Om ni har frågor som har med Milton att göra så är det bara att fråga så ska jag ta mig tiden att svara!
:)
 
Kommer ni förresten ihåg den här filmen? När han precis är nyfödd, kan inte sluta titta - så fruktansvärt söt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0