På tävlingsfronten

Frågade ju för någon dag sedan om ni ville läsa något speciellt och här kommer två bra förslag som jag tänker svara på. Ursäkta att det dröjde men har haft fullt upp sen i lördags men here we go!

FRÅGOR
1. kanske vilka tävlingar du och padde vill/ska åka på?
2. Eller ett inlägg om ditt mål på honom nu, om du planerat att gå upp någon klass eller ner?
3. Vad är målet för nästa tävling?
4. Vad är målet med din nya häst? Kortsiktig och långsiktig?
 
SVAR
1. Det är lite läskigt att tänka på att vår sista tävling var för 5-6 veckor sen, riktigt länge sen med andra ord och jag saknar det så fruktansvärt mycket. Har faktiskt inte ens varit inne på tdb och tittat tävlingar om jag ska vara ärlig då jag inte kunnat åka på någon som helst tävling eftersom jag jobbat så förskräckligt mycket. Men jag ska kika lite på det nu med en gång så kommer ett enskilt inlägg ut efter att jag pratat med min mor, det är trots allt hon som ska köra och det ska passa henne med. Sen kan det kanske hända att jag dyker upp någon annanstans än på just hopptävlingar...
 
2. Med handen på hjärtat så ska jag tala om att jag inte har något konkret mål med Paddington utan vi kommer träna/tävla för glädjens skull. Vi kommer ligga på LB höjd året ut men sen kanske det kan bli så att vi startar LA i avd B nästa år. Men just nu spelar det ingen roll vilken nivå vi ligger på faktiskt, nu är jag bara så euforiskt glad över mitt beslut att ha kvar honom! Har liksom inte kunnat fokusera på något innan beslutet togs men vi ska ha så jäkla kul längs vägen så får vi se vart den leder oss! :)
 
3. Nästa tävling blir faktiskt nu till helgen!! På hemmaklubben som i år, för första gången, arrangerar ponnyallsvenskan i hoppning division 2. Jag ska enbart hoppa förklassen som är en LC, dels för att vi inte har tävlat på länge så känns det så bra att få starta upp tävlingsfronten på hemmaplan. Målet för tävlingen på söndag är att såklart gå felfritt, på det snyggaste sättet vi kan göra! Han ska lyssna på mig, vara lyhörd på vad jag där uppe på ryggen vill och inte bara ta bettet och hoppa banan på egen hand ;)
 
4. Det här var en bra fråga faktiskt för jag har inte något svar på det här. Tanken med Toi är att han ska bli starkare, sätta muskler och orka arbeta framåt. Har ett litet mål med honom om allt går som det ska och det är att kunna komma ut på några pay&jump nästa sommar. Innan dess är det bara styrka, kondition, styrka och kondition som ska tragglas! Vet ju inte riktigt vad den hästen besitter om man säger så, vi ska någon gång i höst åka upp med honom till ridhuset för att löshoppa honom. Spännande!
 

Bästa, fina underbara ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0