You´re the inspiration

Det händer lite då och då att jag får frågan vem min inspirationskälla är vilket jag på något sätt ska försöka förklara nu för er. Jag ser upp till många människor och har som säkerligen alla hästmänniskor, Rolf - Göran Bengtsson som förebild då jag anser att han är en jordnära och fantastisk person som representerar ridsporten på ett ypperligt sätt. Men jag kan inte påstå att han är min inspirationskälla för kan ni gissa vem det är? Ingen mindre än min fyrbenta vän ute i hagen, Paddington.
 
För ett tag sedan sökte mamma på Paddington på google och upp kom en sida där det stod lite om honom. Jag valde att mejla den här tjejen i hopp om att få svar tillbaka, eftersom jag ville veta vad som hänt med Paddington tidigare i livet då jag fått höra att han blivit nästintill bortskänkt 2 gånger bara på den tiden han befunnit sig i Sverige. Den här tjejen mejlade tillbaka och jag fick reda på saker som man kanske egentligen ville veta. Padde har fått gå igenom sjukt mycket och jag beundrar/respekterar honom något så sjukt mycket. Förstår inte hur han orkar med allt psykiskt och att han är så stabil i psyket som han är idag. Det är STARKT gjort. Från att ha blivit nedvärderad till botten av äckliga människor som nästan skickade tillbaka honom till Irland igen, till att bli en ponny som alla vill rida på, en ponny många vill ha i sitt egna stall.
 
Det är faktiskt efter Paddes story jag börjat använda uttrycket "What doesn´t kill you makes you stronger" vilket stämmer in på både hans och mitt liv. Jag fick Paddington i precis rätt tillfälle och han mig. Det tog knappt 1 minut innan vi funnit varandra, han är som gjord för mig och jag är gjord för att älska honom. Jag är inte gladare än när jag är i hans närvaro, han sprutar energi omkring sig. Det är en ponny jag skulle kunna skriva en hel bok om utan problem. Han är speciell, på ett bra sätt. Minst sagt UNIK.
 
Den här ponnyn är värd all kärlek han kan få och det glädjer mig att se hur bra han mår, varje dag, hemma hos mig. Det är en fröjd för ögonen att höra hans gnäggningar när man kommer in i stallet på morgonen. Jag är stolt över honom vad han än gör. För varje steg han tar, desto närmare hjärtat kommer han.
Han om någon förtjänar att ha ett bra liv och bli respekterad för den HAN är.
 
Paddington, en på miljonen ♥
 
 
Paddingtons & min låt. Texten sitter precis där den ska, ifrån hjärtat från mig till honom.
 
 
You know our love was meant to be
The kind of love that lasts forever

And I want you here with me
From tonight, until the end of time
You should know, everywhere I go
Your always on my mind, in my heart, in my soul
 
Baby, you're the meaning in my life
You're the inspiration
You bring feeling to my life
You're the inspiration
Wanna have you near me
I wanna have you hear me sayin'
No one needs you more than I need you
 

Kommentarer
Postat av: Marina - Ryttare

http://meagaiin.bloggplatsen.se/2012/08/28/8535293-nu-kor-vi-igen/

2012-08-29 @ 20:34:59
URL: http://meagaiin.bloggplatsen.se
Postat av: Agnes

Vackra PaddisPuddis! :)

2012-08-29 @ 22:29:21
URL: http://agnescecilias.devote.se
Postat av: lisa

tänkt om fler hästmänniskor var som du, padde måste vara hur lycklig som helst med dig som ägare. :)

2012-08-30 @ 20:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0