13/12 // Lucia

Godmorgon!
Lucia idag ju, och jag som missar luciatåget i kyrkan ikväll, tråkigt för det brukar vara så fint och stämningsfullt. Ska dock göra en annan, spännande och rolig sak idag... den lilla bomben släpps ikväll så håll ut! Någon som kanske har en liten gissning? ;)
 
Nu ska vi snart fika i klassrummet, mysigt. Vi hörs mer senare helt enkelt!
 
By the way... det här skickade jag in till gruppen "hästar finns inte"
Den här gruppen... första bilden som kom var rolig och när det var "nytt" så kunde man bara flina åt det. Ni påstår att sidan skapades för att "väcka uppmärksamhet" men tycker ni verkligen att det är värt att människor där ute ska ta illa upp för lite uppmärksamhet? De tar inte illa upp av era "fruktbilder" utan vad NI skriver tillhörande bilderna.

Jag är inte upprörd över sidan, inte det minsta men jag tycker bara det är tråkigt att det alltid ska skrattas på vår bekostnad. Det är alltid oss ni går på. Och jag skriver inte det här för att jag tar illa upp men jag tänker mer på dem som faktiskt tar illa upp, som blir nertryckta i skolan. Sidan börjar gå alldeles för långt. Om ni vill ha kvar sidan, för det får ni gärna ha, men snälla tänk er för - sköt det snyggt så ingen far illa. För det kan väl inte vara det som är själva meningen med den här gruppen? Att såra andra?

Och till er som nu kommer kommentera att "ta det inte så seriöst" - det g
ör man inte för jag förstår väl själva poängen med varför gruppen startades men inte riktigt vad den går ut på? Vi lite äldre hästmänniskor är så vana vid att alltid ha fått höra era hån mot oss så det gör ingenting att ni skrattar åt oss längre men tänk på de yngre, jag vet hur ledsen man faktiskt blev över att få höra att det man håller på med är så nertryckt och oaccepterat.

Om jag inte skulle tycka om curling till exempel så skulle inte jag starta upp en facebookgrupp och skriva att "curlingklot finns inte blablabla". Utan jag accepterar att det är en sport, jag respekterar dem som utövar den sporten. Alla ska få hålla på med vad man vill utan att folk ska klanka ner på en. Vi ber er inte att älska vår sport men vi vill i allafall bli accepterade och respekterade. Är det så svårt att glädjas för andras framgångar?

Kan inte Sverige bara glädjas åt varandras sporter och framgångar? Tänk vad mycket glädje det skulle ge med sig om alla bara accepterade alla sporter som finns. Ingen ska behöva känna sig kränkt för den sporten man utövar. Stärk varandra istället för att trycka varandra.

Värt att tänka på...
 

Kommentarer
Postat av: Sarah & Emilia

Kolla gärna in vår blogg :))
Jättefin header btw!

2012-12-13 @ 17:39:57
URL: http://sydryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0