All by myself

I alla mina bloggår så har jag alltid velat en sak, det är att bli grym på att designa egna hemsidor. Jag har alltid tyckt att det skulle vara så himla roligt att kunna mixtra lite med koder och få fram fina hemsidor. Men det som har stoppat mig i alla år är att....jag inte KAN någonting om koder överhuvudtaget. Ni anar inte hur många kvällar jag suttit och sökt på google "hur lägger man in en header/design på blogg.se?" och jag har inte fått något vettigt svar någon gång. Jag har försökt läsa mig fram på alla möjliga sidor som finns gällande bloggdesign men det där med koder är som en djungel, man hittar inte in eller ut.
 
I början kunde jag ingenting av photoshop heller och jag kan inte påstå att jag vet speciellt mycket nu heller men jag har lärt mig hur man ändrar ljus och lite annat grundläggande i PS. Jag har skämts varje gång jag behövt fråga någon om hjälp med att koda in headers och liknande för jag vill kunna göra det - by myself.
 
Idag tog jag upp en ny sida i PS och kladdade lite på en ny header då jag tyckte att den gamla var så somrig. Den headern jag gjorde blev jag oerhört nöjd med men insåg att den inte skulle passa in med min dåvarande turkosa bakgrund. Tänkte då ta upp facebookchatten och fråga en kompis om hon hade tid att hjälpa mig men det tog emot så otroligt mycket så jag suddade mitt meddelande innan det skickats och tänkte att "nej, jag ska fan klara det här själv". Så jag gick in i kodmallarna och försökte förstå lite av dem, även att det är som en stor ekvation med massa konstiga siffror överallt. Sen sökte jag lite på google och vipps, helt plötsligt från ingenstans så fattade jag precis allt. Testade och satte in lite koder och helt plötsligt hade jag gjort min egna design och jag tycker den blev skitbra!! 
 
Åh, är helt lyrisk över att jag kunde fixa så mycket själv, jag som trott att det skulle vara så jättesvårt innan men jag klarade av detta helt själv. Wiho!
 
Vad tycker ni om min egendesignade vinterdesign? Hiss eller Diss?
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline Nilsson

Bloglovinbyte? :)

2012-12-11 @ 12:57:38
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Berta K

Hiss! :)

2012-12-11 @ 20:51:49
URL: http://bertakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0