Bebishästen gästbloggar

Gnäggelignägg, Milton här! :D 
 
Oj vad jag är efterfrågad på den här sidan som min matte driver, kul att ni tycker om mig så pass mycket. Jag har ju gått och blivit en stor kille nu så tänkte berätta lite om hur mitt liv ser ut just nu.
 
Eftersom att jag är en stor kille nu så har jag fått ett eget litet krypin, det vill säga en egen box. Det är skönt att ha sitt eget liksom, sitt egna hö, vatten och så vidare. Dock tycker inte min mamma likadant, hon är jättekinkig och gnäggar till mig hela tiden. Så hon fick stå i boxen bredvid mig för att inte tära för mycket på hennes mammahjärta.
 
Jag har äntligen förstått det här med att gå i grimma bredvid matte, det var ju lättare än vad jag trodde! Var bara att gå där lite snällt bredvid liksom. Har växt ur två grimmor nu så nu har jag en lite större, storlek shetland. En gång blev jag fotograferad, då kom matte och hämtade mig själv i hagen utan min mamma som sällskap. Jag gjorde som jag lärt mig, att följa med. Matte ställde sen upp mig på stallgången så hon fick göra mig lite fotograferinsfin. Det bästa som finns är ju såklart att bli borstad, så underbart skönt! Då har jag lärt mig att man måste stå prickstilla om man ska bli borstad och självklart lyder jag då.
 
 
När jag gick iväg mot en backe med min matte så såg min mamma mig ifrån hagen och då släppte hon hösilagebalen och kom i full fart mot mig fast på andra sidan av staketet. Suck, hon tror inte att jag kan göra något själv, hon blir helt hysterisk när jag är själv utan henne. Gnäggade tillbaka till henne att "jag kan det här själv" men hon gav sig inte. Under hela fotograferingen stod hon och hade koll på mig.

 
Annars är det en sak jag har beslutsångest för... min färg! Från början var jag ju brun som ni vet? Se övergick jag till att bli grå och nu har jag börjat bli brun igen. Kan inte riktigt bestämma mig men vi får se hur det blir. Kanske brun med gråa slingor? De flesta tycker att jag börjat likna min pappa väldigt mycket och det kanske jag har. Har fått hans ögon och mammas öron i allafall.
Nu låter det nästan som om jag alltid är snäll och skötsam men kan säga att jag ibland kan vara ett pain in the ass för min matte och min mamma. Matte måste ju få veta att jag är en liten hingst med mycket hjärna också. Så ibland brukar jag bita på mattes mössa, den med boll på, sen ibland brukar jag även gnaga hål på spånbalarna och då blir det ett jäkla liv på henne. "Men Milton så får du inte göra" - det är en mening hon använder jämt till mig men jag är ett barn och då ÄR det kul att tänja på gränserna och vara ett badass.
 
Som sagt så står jag i egen box utan morsan men när jag kommer ut i hagen så kan jag inte låta bli att snutta lite på henne, det är ju så mysigt och det tycker mamma med men inte matte. Hon ställer sig med armarna i kors och ropar på mig att jag ska sluta, för jag är så pass stor nu. Annars i hagen så hänger jag med de stora grabbarna Paddington och Detroit. Paddington verkar tro att jag är hans barn för han ska lära mig allting och han beskyddar mig från de andra bråkstakarna. Vi brukar leka Padde och jag, det tycker jag är roligt.
 
Det här är min första vinter och måste säga att snön smakar gott och är rolig att busa i! Dock får jag inte äta snö för matte, hon säger att jag kan få mask i magen då. Undrar vad det är...
 
Nu ska jag sluta babbla här, kanske får låna mattes sida någon mer gång om ni vill? (om jag sköter mig dvs). Ha det så bra och hoppas ni får en fin jul tillsammans med er släkt/vänner. Många gnägg ifrån Milton!
 

Kommentarer
Postat av: Sarah & Emilia

Kolla gärna in våran hästblogg! :)

2012-12-16 @ 15:32:08
URL: http://sydryttarna.blogg.se
Postat av: Emelie

FYY VA SÖT :D

2012-12-17 @ 09:23:05
URL: http://emelievilhelmsson.blogg.se
Postat av: Elin

Gud vad stor han har blivit! Kommer ihåg när han föddes, herreguuud.. <3 :D

2013-01-04 @ 22:00:20
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0