Doing nothing

Vet ni vad jag har gjort idag? INGENTING
 
Och vet ni hur skönt det var? Åh, så jag behövde det. Mitt liv går i 200 km/h varje dag med hästar som ska ridas, innebandyträningar, plugget som ska avklaras, hoppträningar och matcher som ska spelas. Dumt att klaga när jag har valt mina intressen själv men ibland så är det faktiskt oerhört skönt att bara ta en dag där man får ligga kvar i sängen så länge man vill, bara ligga och glo på telefonen eller surfa runt på datorn utan stress. Idag har dagen gått oerhört sakta med, vilket också är skönt när jag knappt hinner med att leva för tillfället. Känns bra med en dag att stanna upp och överblicka livet istället för att racea igenom det.
 
På senaste tiden har jag verkligen längtat efter de stunder där jag kan slänga mig framför tv:n på kvällarna, dricka mitt te och bara surfa runt. Det är nästan det enda jag tänker på om dagarna, hur sjukt skönt det ska bli efter ridpassen, att få komma in i värmen och bara ta det lugnt. Missförstå mig inte, jag älskar mina hästar och tycker det är kul att vara i stallet också men när man har haft häst sen jag var 6 år, så är det jäkligt skönt med ett break.
 
Ska bara ut och pussa på mina små söta ponnysar, ge de vatten och lite sådant. Allt läggs åt sidan idag, ska bara vara för mig själv och slappa. Ska se om mamma vill åka med mig ner till köpingen sen för att köpa lite frukt + choklad att doppa det i. Det är så gott! Eller någon glass av något slag... jag älskar verkligen glass men största problemet är att det är så fruktansvärt kallt vilket inte är en bra kombo då jag är jättefrusen av mig. Det fick bli dagens I-landsproblem. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0