Förfrusen ryttare & en fin ponny

Idag satt jag i soffan när jag kom hem och kände hur kylan liksom kröp igenom kroppen på mig och då var jag ändå inomhus... Då tog det emot att veta att jag snart behövde trycka på mig tonvis med kläder för att vara ute i ca 3 timmar. Men som den ridtjej man är så är man dum nog och går ut i allafall ;)
 
Säger bara en sak - THANK GOD FOR THE SNÖ! Det är så oerhört skönt att ha en ren häst när den kommer in, inga ben som behöver spolas eller liknande pga för mycket lera, bigbigbig like!
 
Valde att gå med honom halva biten upp till hoppträningen och Padde är verkligen så sjukt larvig när det gäller snö och halka. Så fort vi kom utanför stallet så började han att småramla hela hela tiden och efter varje liten snubbling så kikar han på mig, som om jag skulle bära honom till hoppträningen liksom. Nice try Paddis, nice try!
 
Upp kom vi och idag var det fokus på linjer och olika galoppsprång. Inga höga höjder, hoppade enbart på 70-80 cm. Förra gången hade vi en jättebra träning faktiskt där jag lärde mig jättemycket, det handlade om indirekta tygeltag och direkta tygeltag. Olika sätt att ha händerna på och så vidare. Den lärdomen jag fick förra gången försökte jag göra till verklighet idag och det lyckades jag bra med tycker jag. Padde hoppade mycket bra, stark var han som vanligt och ångade på som ett ånglok och skakade rumpa högt över marken lite emellanåt men det får man ta med en nypa salt, det är ju sån han är! Dock så stack han aldrig riktigt med mig idag, utan jag kunde mer än vanligt reglera honom. Kändes jättebra och jag är nöjd med min hopptokiga ponny! :D
 
Däremot är jag som en istapp och då gick jag ändå hela vägen hem med Padde... som den megafrusna människa jag är. Usch, fy & blä för kylan :(
 


Nästa år ser ni oss fightas mot storhästarna, tjoho!
Elin Ljunggren på racerponnyn, var så god och rid...
 
Ps: Kan berätta att nästa vecka väntas en överraskning här på bloggen, en spännande sak, lovar! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0