Första adventsmys

Godkväll kära bloggläsare!
Idag är det den andra december två tusen tolv men även första advent. Detta betyder att julen plockas fram, adventsljusstakarna skiner fint i fönstren, pepparkaksbaken börjar, julkalendern drar igång och som pricken över i:et har vi idag fått mycket snö på vägarna och på träden! Jag tycker jättemycket om snön, dock inte kylan men när jag gick ute idag i min gosiga vinterjacka, min mysiga halsduk och luvan över huvudet - så kändes det ändå väldigt okej. Det är den mysigaste årstiden, no matter what.
 
Nu är det alltså bara 22 dagar kvar till julafton och vet ni även vad det betyder? Att det bara är ett fåtal dagar kvar i skolan! Jullovet är på väg med stormsteg och det är så mysigt. Ska passa på att ta hit min mästerfotograf Amandha under den tiden så vi får lite fina nya snöbilder. Hur mysigt är det inte att bara sätta galopp över en stor åker med mjuk snö? Åh, det är ett måste till helgen som kommer. Ska även se vad Paddington skulle tycka om att tolka lite? ;)
 
Förra året tog vi kort på varandra, jag och Amandha tillsammans med våra hästar. Förstår dock inte hur jag kunde utsätta alla mina kroppsdelar för dessa kort då det var hela 24 minusgrader ute den dagen!? Äsch, fina blev det minsann - och jag överlevde, haha! 

Precis sådär brukar Paddington göra minst en gång varje dag när han kommer in eller när vi bara ska gosa i hagen. Underbara ponnyn!


Vet ni vad? Jag skulle bara ta två längor i galopp och då satte jag på mig hjälmen just för att det var ett sånt himla hallå om det i bloggvärlden just då och jag orkade inte ta den debatten HAHA!


 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0