Rätt häftigt ändå..

Någonting som jag brukar göra väldigt ofta är att kika in på bloggar där jag vet att det finns många hatkommentarer men även "kärlekskommentarer". Det är så oerhört lärorikt att kika på alla slags kommentarer oavsett om de är positiva eller negativa. Det jag tycker är så häftigt med det här, är att alla uppfattar saker olika beroende på vem man är och hur ens liv ser ut. För jag tror att det är så, att man kanske inte får allt man vill eller att man kanske inte får göra det en bloggare får göra och därför kläcker man ur sig något negativt. Är man däremot öppensinnad och går in på en blogg för att inspireras så tror jag knappast man skulle hitta på något negativt att skriva. Vi är så olika och alla har så olika åsikter - ballt.
 
Men då kommer nästa steg.. varför går man ens in på en blogg som man vet att man kommer bli upprörd över? Varför är man så funtad att man går in om man vet att att man inte kan hålla fingrarna i styr liksom. Det är väl bara att klicka på krysset i det högra hörnet och gå in på en annan blogg då istället? Sånt här förstår jag mig inte på för fem öre. Någonting är det ju som gör att man gång på gång går in på en, i sina ögon, värdelös blogg men VAD det är har jag ingen aning om. Det är så många människor som går in på en blogg enbart för att hitta någonting att reta upp sig på. För många människor är det svårt att förstå att alla har olika åsikter, man ser i tunnelseende och tror att den åsikt man själv har är rätt och de som inte tycker som en själv har fel. Och det är ju FEL. För alla har vi åsikter om det mesta och alla kan inte hålla sams om precis allt. Det finns ingen åsikt som är mer "rätt" än en annan, INGEN. Jag är väldigt öppensinnad och tycker därför det är kul att se allas reaktioner i kommentarsfälten för alltid finns det något att lära. Hur alla ska stå upp för sin åsikt och försöka att få den att låta mer rätt än de andras. Intressant
 
Jag kan lätt gå in på en blogg som drivs av en bloggare som har en helt annan åsikt än vad jag har för jag vet att jag aldrig någonsin skulle skriva något taskigt gentemot den här personen. Det finns inte i min hjärna att jag skulle kunna vara dryg eller vara arg på någon bara över en text som den har skrivit utifrån sina egna åsikter. Däremot om jag nu skulle vilja kommentera min åsikt på någonting så är jag väldigt noga med hur jag skriver kommentaren så den som får kommentaren inte tar illa upp utan något som kanske får den personen att tänka i andra banor. Det som kallas konstruktiv kritik. Och det är stor skillnad.
 
På mitt förra åsiktsinlägg om mellanmjölkssverige så fick jag in två kommentarer, en positiv och en mycket negativ. Båda hade läst mitt inlägg med samma ord men ändå kommenterat två helt olika saker, häftigt va? ;)
Hur tror ni det kommer sig? Antar att mycket är hur man är som person, den ena letar bara fel i allt jag skriver och den andra är ute efter att berömma. All respekt till dig som letar efter något man kan berömma, det är guld värt och du som person måste vara helt grym. Borde finnas flera såna som tänker så. Till er som fortfarande vill vara lika jäkla dryga i kommentarsfälten - lär känna er själva först innan ni drar iväg världens uppsats om hur dum i huvudet jag är, tack!
 
Jag lär mig liksom mer av en kommentar som är formad såhär:
"Du gör detta jättebra men du kanske ska tänka lite mer på det här och det här så kanske det blir bättre nästa gång"

Än en kommentar som låter såhär:
"Men förfan, är du trög? Sådär kan du ju inte göra fattar du väl"
 
KONSTRUKTIV KRITIK MINA DAMER OCH HERRAR!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0