Sista dagen på skolveckan

Fredag idag ju, det tycker vi ju om, haha! :D
Då kan man bara pusta ut, sova länge, rida ut i snön, ha tid för kompisar och så vidare men näe.. inte för min del i allafall. Jag ska nämligen jobba både lördag och söndag, surt men ska väl vara glad för att jag har ett jobb i allafall liksom, finns så många som inte har. Jag som inte ens gått färdigt gymnasiet än, tycker jag är duktig ändå som har jobb redan nu, det dämpar studentångesten en hel del ska jag tala om. Visst suger det att jobba på helgerna efter tuffa skolveckor men pengar är pengar vilket man aldrig kan få för mycket utav.
 
Idag ska jag bara ta det lugnt, fixa allt i stallet bara och skritta ut Detroit en liten bit så han blir av med eventuell träningsvärk sen igår. Sen ska jag in, fixa skolarbeten och SEN kan jag slappa hela kvällen. Ska försöka att gå och lägga mig i hyffsad tid idag i allafall så jag inte är som ett lik i morgon på jobbet, tror inte mina söta pensionärer uppskattar det faktiskt haha. Börjar vid 11:30 och jobbar till 20:00 i morgon och sen jobbar jag bara från 16:00-20:00 på söndag. 12 timmar jobb väntar mig alltså.
 
Någonting som jag reagerade på när jag jobbade kväll för någon vecka sedan direkt efter skolan var att man blir en helt annan person när man jobbar och när man är i skolan. I somras jobbade jag ju i princip varje dag och då gick det så himla lätt liksom, behövde inte ens anstränga mig för att "passa in". Men när jag gick direkt från skolan till jobbet så tog det hur lång tid som helst att komma in i arbetet, det är en stor kontrast mellan hur man är i skolan och hur man är på jobbet. Aldrig tänkt på det innan men det blev så tydligt då.
 
Emellan jobben ska jag försöka att ta det lugnt. Missar dock två matcher i helgen :( Det sved när jag fick sms:n från bemanningen och ännu värre när jag tryckte ifrån mig ett "ja". Vill så gärna vara med i helgen ju men som tur är så spelar vi match på måndag istället! Så utan innebandy blir jag då inte, wiho.
 
Näe, nu ska jag sluta babbla här. Sorry för en väldigt osammanhängande text men well, blir så ibland när det brainstormar.
 


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0