Underbara, älskade tisdag

Ett stort godmorgon till er allihop!
Idag är jag hemma från skolan, helt ensam hemma faktiskt vilket är himla skönt. Anledningen till att jag är hemma idag är för att min klass fick välja om vi ville jobba i skolan eller vara hemma och jobba med den stora uppgiften vi har tills idag - svaret var enkelt från min sida, självklart är jag hemma och jobbar. Det bästa är att jag får jobba i fred då min mamma och min syster är i Ullared hela dagen (har skickat morsan en liten shoppinglista, höhö) och mina två andra syskon har jag skickat till skolan. Mammas sambo är i Stockholm tror jag på något med jobbet så jag är själv, helt själv, bara för mig själv = underbart. Lite vuxenpoäng måste jag väl ändå få dela ut till mig själv då jag faktiskt ställde klockan igår kväll för att kunna få upp mina små syskon så de kom iväg till taxin. Gick upp halv 7, gjorde frukost åt de små och sedan tittade vi på julkalendern tillsammans. Nu har jag landat i soffan, där jag tänker ligga ett bra tag med musik, varmt té, duntäcken, värmeljus och massor av kuddar. MYS!
 
I natt har det kommit ännu mer snö ser jag, perfekt för min plan som jag har inför idag - rida Padde på ängen som är snötäckt. Där tänkte jag att vi busar av oss lite, jag och min prins. Sen ikväll ska jag åka och träna innebandy, ska be pappa köra in mig då jag har ett paket att hämta på intersport i Oskarshamn innan!
 
Vem i hela världen skulle välja att jobba i skolan när man kan jobba i den här mysiga miljön istället?!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0