25-7-12

Godmorgon alla goá och glada där ute i vårt avlånga land! :)
 
Inatt blev det inte mycket timmars sömn, vaknade klockan 9 och trodde helt ärligt att klockan var 12 så kände mig utvilad ändå. Sitter ute på vår altan nu och bara chillar sista lediga timmarna innan jobbet drar igång. Inte världens jobbigaste pass idag men det är ändå jobb liksom. Längtar som fan tills på fredag, första lönen då = ny telefon. Är lite sådär rädd för hur mycket eller lite lön jag kommer att få, vet inte om skatten dras nu (får ju tjäna upp till 18 700 kronor innan jag behöver betala skatt) och jag kommer ju tjäna betydligt mer på hela sommaren... sen vet jag inte om jag får semesterersättning och inte heller hur mycket den ligger på. Men några tusenlappar rikare blir jag.... iaf för en stund, haha! :)
 
Nu ska jag ut och longera Toi för första gången. Han har blivit mycket tömkörd innan tydligen så han borde nog förstå poängen med det i allafall. Tänker varva tömkörning och longering blandat med uteritter för att bygga upp muskler på honom så jag så småningom kan rida på banan. Idag är tanken att han ska förstå och lyssna i longeringen sen när han verkligen vet vad han ska göra så ska jag sätta dit en hjälptgygel, en gummisnodd för att bygga muskler på rumpan och så han jobbar rätt med ryggen. Sen faller det sig nog ganska naturligt när jag sen ska börja träna dressyr på banan.
 
Har gjort ett spännande och intressant inlägg tidsinställt medan jag är iväg och jobbar. Ett inlägg som knäpper "experterna" på näsan ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0