Amandhas svar - del 1

Eftersom jag (Elin) bad Amandha att svara så utförligt på alla frågor som rullade in så kommer svaren i olika delar med ordentliga svar. Här har ni Del 1 - enjoy!


 Vilket är det bästa minnet du och elin har?
Svar: Det var sommaren 2007, då jag började rida Elins mammas häst som hon hade då. Det var en Nordsvensk som jag red lite innan, men den sommaren började jag rida honom mer och tack vare det så sov jag mycket hos Elin. Vi hittade på mycket roliga saker, även saker som vi kanske inte ens fick göra men vad gör man inte när man är 14 år ;) haha
 
Men sommaren 2007 slår alla mina somrar, jag fick en vän för livet, även om hon var nere eller ledsen så fick jag henne på humör och vi hade skit roligt likadant om jag var ledsen så var det bara att åka dit, vi hittade alltid på olika bus. Men det som jag mest kommer ihåg är när det var bluesen i Mönsterås då jag och elin gick ner dit från henne, sen när vi väl var i Mönsterås så gjorde vi allt annat än att gå dit vi skulle, men det är elin och jag i ett nötskal ;)
 
Amandha och nordsvensken Donner år 2007.
 
Är Elin likadan som person i verkligheten som hon är i bloggen?
Svar: Jaa det är hon verkligen, det hon skriver på bloggen kommer från hennes hjärta.
Visst är det kanske vissa gånger jag reagerar lite och bara "oj men Elin vad säger du" och så men det är inte alls ofta och om det nu har blivit så, har jag alltid pratat med henne och undrat vad hon menat så har jag fått det förklarat för mig =D

Men hon är verkligen likadan i bloggen som i verkligheten!

Hur hanterar Elin elaka kommentarer här på bloggen?
Svar: Hon struntar i dem, visst hon läser dem men sen raderar hon dem eller bara struntar i dem, vissa skrattar hon bara åt vet jag ;)

Hon brukar även visa några för mig så brukar vi skratta åt dem tillsammans, men även sådana som är lite mer personliga brukar vi prata om.

Men en sak som är lite jobbigt där är att Elin visar aldrig att hon tycker något är jobbigt eller så utan hon försöker dölja det och hålla det för sig själv. Så ibland får man faktiskt prata med henne.
Men om jag ska sammanfatta mig så tycker jag att hon tar allt väldigt bra och struntar i det värsta! =D

Har du en egen häst? :D
Svar: Ja, jag har en egen häst och har snart haft honom i 1 år vilket det inte känns som, känns bara som 5 månader eller något, det är helt sjukt vad tiden går fort!
Han heter Golden-League men kallas för ”sockertoppen” men jag säger alltid "toppen" =D Han är 6 år i år och är väll ca 167... om inte högre ;)

Världen mysigaste häst som har en väldigt konstig personlighet ;) haha men han är verkligen orädd om sig. Men rädd kan han bli för sig själv ibland i alla fall när man rider ut ;)

Eftersom han bara är 6 år har vi inte hunnit göra så mycket men vi har varit ute på 1 lokaltävling men godkänt resultat i hoppning eftersom att han inte alls var mycket riden eller hoppad innan han kom till mig.

 

Vad är det absolut bästa med Elin?
Svar: Att hon är så himla lätt att prata med. Om man har det svårt eller jobbigt så finns alltid elin där tillhands att prata med och man vet att hon alltid lyssnar. Likadant om man har något roligt att säga som man bara måste säga till någon, så kan man prata med henne för man vet att det alltid stannar hos henne.

Det kvittar hur mycket klockan än är så finns hon alltid tillhands att prata med, hon kan sitta uppe halva natten och prata med en person som behöver någon att prata med även om hon antingen ska tävla, jobba eller ska till skolan. Man kan alltid lita på henne till 110%.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0