Blötdjuret Elin, vad kan jag stå till tjänst med?

Som jag nämnde innan så tog jag på mig mina joggingbyxor och tröja och begav mig ut för en powerwalk ner till min mormor. Hade räknat att det skulle ta 1,5 timme men när jag kom fram upptäckte jag att det enbart tog 50 minuter, det går framåt! Det är 6 km ner dit så det är en bit trots allt. Lånade min systers mobil för att lyssna på musik medan jag gick och jäklar vilken skillnad det gör! Det gjorde mig otroligt mer motiverad än utan sen hör man inte stegen man tar eller flåset som uppstår, haha! För mig är det så att när min hjärna tycker att det är tråkigt och börjar bli jobbigt - då säger den åt mig att stanna och lägga av trots att resterande kroppsdelar inte alls gett upp. Det är en kamp jag måste övervinna hela tiden och med musik blev det mycket bättre!
 
När jag gick hemifrån var det soligt och varmt men när jag kom in till mormor för en vattenpaus så hör jag regnet utanför fönstret så jag stannade där ett tag. Efter en stund blev det uppehåll så då passade jag på att cykla till köpingen för att lämna min systers mobil då hon befann sig på marknaden där idag. När jag kommer halvvägs dit så började det bokstavligen att SPÖREGNA. Jag som var tvungen att cykla till jobbet med, hade inget annat val liksom. Det är kanske 700 m ifrån köpingen och bara på den biten blev jag sjöblöt rätt igenom kläderna. Håret droppade och skorna var dränkta. Bilar körde i vattenpölarna på vägen så det skvätte ner mig. Det regnade så mycket att jag knappt såg vart jag cyklade, gjorde så otroligt ont i ögonen. När jag kom fram var det lite pinsamt sådär för det rann bokstavligen från kläderna och håret. 2 minuter efter så kommer min kollega Marie och hon var lika blöt som mig, haha! Så vi fick ta handdukar och sen hänga upp kläderna på tork. Men när jag slutade vid halv 10 nu ikväll så var de ändå inte riktigt torra så jag fick köra de i torktumlaren på jobbet. Alla boenden tyckte så synd om oss, åh herregud alltså. Så det kan gå!
 
Var en jättetrevlig dag/kväll på jobbet idag förövrigt och allt gick så otroligt snabbt idag, tror det hänger ihop lite. Känns så skönt att jag kommit in i jobbet så pass bra och kan göra allt själv numera. Fick mycket beröm direkt när jag kom till jobbet idag av min "mentor" på jobbet och det känns bara så skitbra. Hon sa bland annat att hon tyckte att jag vuxit som person inom området och tagit mer ansvar och verkligen visat intresse. Trivs som fisken i vattnet med kollegorna och de som bor där!
 


 

Kommentarer
Postat av: Emma Waltersson

Jag älskar verkligen ditt leende på den bilden Elin! :))

Svar: Vad gullig du är Emma! :)
Elin Ljunggren

2012-07-13 @ 19:58:04
URL: http://emmawaltersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0