Detroit, första ridpasset

Min storasyster som äger den här hästen sa till mig att hon ridit ut på honom alla gånger hon suttit på honom, hon har även bara ridit ut själv. Det här är något jag ska göra mycket nu i flera veckor framåt. Han är 3 år och är fortfarande vääääldigt grön, omusklad och knappt riden liksom. Han ska tycka att det är kul att bli riden och det mest naturliga för hästen är faktiskt att rida ut. Att börja traggla stenhårt på en sandbana vore enligt mig bara idioti.
 
Så mitt första ridpass blev en skogsrunda runt min ridklubb och tillbaka. Tog ungefär 50 minuter, mestadels skritt givetvis men även några korta snuttar trav och en backe i galopp. Han är i alla fall en väldigt pigg häst vilket jag tycker om! Han tar skänkeln väldigt bra och han har lärt sig vart bromsen sitter med. Han skötte sig jättebra! Tror att han är väldigt lättlärd faktiskt då han ändå lärt sig mycket på 15 gånger. Mycket att jobba med, helt klart men en utmaning är aldrig fel! :)
 
När jag kommer hem från jobbet kommer ni att få se ordentliga bilder på honom!

Kommentarer
Postat av: Agnes Bjurek

Skrev just ett litet inlägg om dig, checka!:D

2012-07-23 @ 13:25:25
URL: http://agnesbjurek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0