Detroit ♥

Okey nu ska ni få ta del utav den här storyn om storhästen Detroit som nu står i mitt stall.

Valack, korsning arab/halvblod, ca 158 cm i manken, sutten på max 15 gånger, 3,5 år gammal, namnet är Detroit
Det var ALLT jag visste om den här hästen innan jag nu tog hem honom, hade inte ens sett hästen i verkligheten utan jag åkte dit bara på den faktan jag fått höra. Det här är mitt "wildcard" som jag tror kan bli något bra!

Jag äger inte Detroit utan jag lånar honom av ingen mindre än min egna storasyster som trodde att jag skulle kunna få i ordning hästen, rida in den och bygga en grund för den. Det här kommer att bli en riktig utmaning men något säger mig att den här hästen kan bli något i framtiden för han har en jättefin muskulatur redan nu som 3 åring. Om det nu är så att Detroit och jag fungerar väldigt bra tillsammans kan ett köp komma på tal men då längre fram.
 
Han kommer även att växa då rumpan är högre än manken så över 160 cm kommer han lätt att bli. Korsningen arab/halvblod tror jag kan vara riktigt bra för då har han ändå temperamentet i sig, alltså det "heta", det "pigga" vilket jag gillar i ridningen men ändå det coola psyket som ett halvblod brukar ha. Som sagt en riktig utmaning för mig som jag tar emot med öppna armar. Jag har aldrig utbildat en häst helt själv men jag vet vad jag ska göra och har full koll på läget om hur man utbildar en yngre häst. Sen har jag även mycket kunniga vuxna människor med mig på vägen. Det känns skitbra än så länge, har dock aldrig suttit på hästen när jag skriver det här men enligt min syster ska han vara väldigt lättlärd. Vi får se hur långt det här kan leda till helt enkelt :)
 
 


Det här är tyvärr den enda bild jag har just nu men jag lovar att ni så småningom ska få massor utav bilder men just nu är systemkameran på gotland och min syster med som brukar fota! Men kanske att min lilla kamera kan fånga en rättvis bild på lillhästen med gräsmage ;)

Det här är en chansning från min sida, en riktigt stor chansning där JAG själv tillsammans med mamma tagit beslutet att ta hem honom och ge honom en chans att växa som ridhäst. Ingen har fått säga ett ord om honom och min tränare vet inte ens om honom. Känns väldigt skönt att få ta det här beslutet själv, mitt val där ingen har fått påpeka det ena efter det andra. Förbereder mig på blandat ris och ros när jag låter er få ta del utav allt från början med honom men det är sånt man får ta.
 
Nu välkomnar vi Detroit hit till mig och till bloggen ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Waltersson

Ååh de låter jättekul!! Ser fram emot att följa er såsom padde, kram på dig de här fixar du! :D <3

2012-08-04 @ 08:50:20
URL: http://emmawaltersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0