Intervallträning

Tog mig i kragen, bytte om till idrottskläder och begav mig ut mot backen. Backen ligger kanske 1 km bort så jag joggade dit bort. När jag kom dit gick jag upp för den långa backen och satte min vattenflaska på toppen och gick sedan ner igen. Ställde mig på min startlinje jag hade dragit och sedan sprang jag allt vad jag hade uppför backen. Tog lite vatten och gick ner igen. Gjorde detta x 3. Sen när jag kommit upp för tredje gången så gjore jag lite styrketräningar också.
 
10 x 3 vanliga sit ups
10 x 3 sneda sit ups
5 x 2 riktiga armböjningar
10 x 2 rygglyft
 
Promenerade i rask fart hem igen och stretchade de muskler jag hade använt när jag kom hem.
Nu är jag riktigt trött i kroppen men det känns så jäkla skönt!
Måste börja göra detta dagligen nu, måste få bättre kondition än den jag redan har för att kunna prestera BRA i innebandyn senare. Man blir lite mer motiverad nu när jag har ett mål att sträva efter! Det här kommer bli bra i slutändan, det vet jag.
 
 
NU ska jag ta tag i att rensa vår stora pool också. Ingen rast, ingen ro. Så det ska vara... ibland :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Waltersson

Känner verkligen att jag behöver göra samma sak, om man bara kan bli frisk och det slutar ösregna så.. ;)

2012-07-08 @ 09:05:56
URL: http://emmawaltersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0