What doesn´t kill you makes you stronger

 
 Det är något med den där meningen, i den där låten som får mig stark. Redan från första gången jag hörde den kunde jag relatera den till mitt liv och den har under resans gång hjälpt mig att ställa mig upp på benen igen efter att alla har trampat ner mig. Visst är det sjukt att en låt och låttext kan få en starkare, med bara några ord? Det här är en låt jag lyssnar på minst 10 gånger om dagen och den blir bara bättre och bättre i mina öron. Högsta volym i hörlurarna hela tiden och den blir aldrig dålig, då vet man att en låt verkligen är bra. Varför den här låten är så speciell för mig kan jag inte ge ett riktigt svar på men jag kan relatera den till allt som händer och sker i mitt liv när det blir lite rörigt. När jag lyssnade på låten för första gången så hade jag en jobbig tid, minst sagt och det är nog därför jag tar åt mig mer av orden i texten för de hjälpte mig upp ifrån allt, jag hittade tillbaka till mig själv och började sätta gränser.
 
Det här är en låt jag kommer att lyssna på så länge jag lever och vem vet? Någon gång i livet kanske just de där orden:
"What doesn´t kill you makes you stronger" - sitter intatuerade på min underarm.
 
 
Har ni någon låt som får er starkare? svagare? lyckligare? ledsen?
Berätta!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Är på mobilen så kan inte länka men kan ju skriva vad dom heter:)

Starkare är helt klart - never Say never - Justin bieber. Skulle också kunna tatuera in det på min arm eller nånannanstanns.

Svagare - if it means a lot you - a day to remeber. Bara för den betyder så otroligt mycket för mig. Rekommenderar dig att lyssna!:D

Lycklig - don't wake me up - chris Brown

Ledsen - fall - Justin bieber

Arg - pink - u + ur hands

2012-07-29 @ 15:16:25
URL: http://waiting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0