18 ÅR !!!!!

Jag kan inte förstå att jag snart levt i 18 år, det är en sjukt lång tid. Mitt liv har gått i en berg och
dalbana men det har gjort mig till den jag är. Jag vet vart jag har mig själv och har satt min plats här på jorden. Under dessa 18 år har mina föräldrar lärt mig allt de kunnat, nu är det dags för de att släppa över ansvaret till mig själv..
 
Kommer ihåg när jag var runt 14 år och ville så gärna följa trenden som var då, att pierca näsan. Tjatade på mamma dag ut och dag in i mer än ett halvår tills jag gav upp. Allt mamma sa var "Du får vänta tills du är 18, då är du fri att göra precis vad du vill". När man då är 14 år känns det som en evighet men tiden har verkligen skjutit ifrån och nu står jag här, 18 år gammal och friare än någonsin. Bara känslan att vara fri, kunna bestämma själv och göra vad jag vill utan någons tillåtelse. Behöver aldrig fråga mina föräldrar om jag får göra si eller så, det är helt upp till mig.
 
Jag känner mig redo att ta steget ut i vuxenvärlden för jag har mognat så pass mycket i mig själv, tagit mer ansvar än många andra och kan sköta mig helt själv. Klart jag fortfarande kommer behöva rådgivning och vägledning men vägen bestämmer jag helt själv. Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv som är helt oskrivet, den här gången är det jag själv som skriver det och fortsättningen av min bok som heter livet.
 
Här är jag, Elin Linnéa Ljunggren 18 år gammal. Wiiihoo
 
 

Kommentarer
Postat av: BertaK

Grattis! :D

2012-06-30 @ 11:29:45
URL: http://bertakarlsson.blogg.se/
Postat av: Isabell

Grattis,men hur ska du göra med Padde nu då? Du får väl inte tävla honom mer eller? :D <33

Svar: Min syster tar över honom i årskiftet när jag inte längre kan tävla honom. På hästfronten vet jag dock inte riktigt vad JAG vill göra...
Tack för gratulationen! <3
Elin Ljunggren

2012-07-01 @ 19:19:55
URL: http://slacci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0