Bränner upp mina betyg..

Ikväll sitter jag med tårar i ögonen och klumpen i halsen över en enda onödig sak egentligen - mina betyg. Jag har alltid varit mån om att ha bra betyg, satsa i alla ämnen och få mina MVG:n på pappret som lämnas ut i början av sommaren. I 9:an pluggade jag ihjäl mig, brände ut mig totalt men fick höga betyg och stipendium men jag känner nu att det inte var värt det.. tyvärr men jag har ändrat mig totalt om skolan. Jag är så skoltrött att jag suttit hemma och gråtit över ett jobbigt prov/inlämning. Så fort böckerna åker fram så skiter jag i att göra någonting för jag har ingen som helst lust till det!

Jag har valt att läsa alla jobbiga kurser nu för att jag ska kunna läsa vidare sedan om jag nu mot förmodan skulle vilja göra det. Ljuger om jag säger annat än att jag kämpat och slitit den här terminen men jag har inte gjort mitt bästa. Jag vet så mycket väl att jag kan få högre betyg i samtliga ämnen men den här terminen har jag inte orkat sitta 5 timmar om dagen och plugga.

Såklart att jag vill ha högre betyg och har stora mål fortfarande men som sagt det har varit så jobbigt nu de senaste halvåret. I 3:an tänker jag satsa ännu mer på betygen, lägga mer tid till skolan, lämna in uppgifter i tid och PLANERA mina uppgifter. Jag ska gå ut 3:an och veta att jag har kämpat och nått mina höga mål. Dags att plocka fram det bästa av mig själv och visa att jag är en tjej med ambitioner och som har den enorma viljan.

Kan säga såhär att jag har fått två G nu i kurserna Engelska B och Matematik B. Jag lovade mig själv att inte ha några G på pappret när jag slutade men det är ju redan kört nu... men känner att jag inte kunde gjort bättre ifrån mig på matten iaf men engelskan däremot...

Nu ska jag sluta grubbla i det förflutna, gjort är gjort och nu blickar jag framåt igen. Släpper de gamla kurserna och blickar framåt med spänning mot de nya. Det här ska gå vägen nu!



Kommentarer
Postat av: Fredrika

Elin, du är underbar och bäst även om du inte får MVG i allting. Du är grym!

2012-06-17 @ 14:04:54
URL: http://teamvf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0