Det luktar debut!

Redan under ölandshoppet-helgen hade jag det här i tankarna, att debutera LA men eftersom Paddington inte vågade trampa om lika bra på gräs så valde jag att INTE göra det som ni kanske förstår. Nu har vi tränat för fullt, kondition och styrka för att så småningom kunna gå upp en klass. Det här är någonting jag drömt om sen jag var liten och nu är det så nära - nämligen bara 19 dagar kvar!!! Jag har anmält mig till vår alldeles första LA klass alldeles nyss, hur galet är inte det?!

Ska berätta vad som rör sig i huvudet på mig. Jag ljuger om jag säger att jag inte är nervös men ändå känner jag mig lugn. Under en längre tid har jag känt att LB är vår lägstanivå, det känns tryggt där nu med höjden, visst att vi inte har jättebra resultat alltid men känslan av lätthet har funnits där. Nu känner jag bara att, vad skulle kunna gå fel mer än att vi kan bli uteslutna liksom? Vad har jag att förlora? Man måste våga chansa för att vinna, right?

Har valt ut en plats som jag tycker om, som både Padde och jag trivdes på förra gången vi var där. Ett ställe med på tok för många ryttare, för mycket publik och för mycket ögon på sig. Kanske inte är det mest optimala valet kan man väl tycka för nervositetens skull men jag känner ändå att det kan fungera. Om vi så kommer till tredje hindret så är jag NÖJD - då har vi ändå gått in på banan, fått några språng i kropparna och mer erfarenhet än innan. Dessutom debuterar vi på min födelsedag, min 18 årsdag. Med ett darr på rösten säger jag att "fan vad taggad jag är!!"

Stället där jag ska debutera LA är på Börjes Ponny Cup i Tingsryd den 30/6.
Nu får ni veeeerkligen hålla tummarna för oss!!


bild från förra året!


Kommentarer
Postat av: Alvida Heyne

Hur ska du göra sen när du fyllt 18 med Paddan? ;)

Ska du fortsätta rids honom men inte tävla?

2012-06-11 @ 21:23:09
URL: http://alvidaochalice.blogg.se/
Postat av: Emma Waltersson

Åh vad kul för er! Lycka till nu, jag har en känsla av att det kommer gå SUPER!! Kram <3

2012-06-11 @ 23:19:14
URL: http://emmawaltersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0