Enough is enough

"Det är lugnt, jag har bara sagt det till en person" - Det är en för mycket
"Jag har bara sagt en sak om dig till en annan" - Det är en sak för mycket
"Jag har bara kommenterat taskigt en gång i mitt liv" - Det är en gång för mycket
"Jag brukar inte ljuga men har gjort det någon gång" - Det är en gång för mycket

ENOUGH IS ENOUGH

En sak jag är riktigt trött på är när man säger "men det hände ju bara en gång" som om det skulle vara en bortförklaring till vad som hänt? Som om man skulle komma undan med den värdelösa undanflykten? En gång är en gång på tok för mycket. Jag tror inte att man skriver en elak kommentar av misstag, man gör det för att man vill göra det, inte för att någon annan sa det eller ville det. Det händer inte av en slump att du går in på Astrid Gustafssons blogg och skriver att du hatar henne, att hennes ponny är ful eller att hon skriver dåligt. Det är ditt fel att du gör det och jag lovar att den här Astrid skulle må otroligt dåligt av EN kommentar. Det räcker liksom med en dum kommentar, det är en taskig kommentar för mycket.

Ordet misstag har jag tappat respekten för. Man kan inte göra något av misstag. Man gör någonting för att man vill göra det innerst inne. Man gör inte misstag, man gör fel som man sedan kan lära sig utav. "Det var bara ett misstag" - bullshit säger jag, det var ett felval. Ordet misstag är bara ett mildare ord spm används av de som inte vågar säga att de har gjort fel. Ingen kommer ringa 112 för att du råkar göra fel, tro mig. Man måste göra fel för att göra rätt. Sen måste man kunna säga att man gjort fel, man måste våga erkänna när man vet att det har blivit tokigt någonstans istället för att komma med undanflykter som tex, att det bara var ett misstag.

Om jag ber någon att sluta så innebär det också att sluta. Snacka om respektlöst om man ändå skulle fortsätta att klanka ner när personen man klankar ner på ber en att stoppa. Säga att - tack det räcker nu med hatkommentarer, det fungerar liksom inte. För det finns alltid någon som gottar sig i den andras problem. Kära vänner, vi lever i en värld full av idioti.



Allt händer av en anledning, jag tror stenhårt på det och den tron kommer inte att ändras.

Kommentarer
Postat av: Fredrika

grymt bra skrivet elin! håller med till 100% i denna text. du är så jävla bra!

2012-06-09 @ 00:36:16
URL: http://teamvf.blogg.se/
Postat av: Ida

Väldigt bra skrivet syrran! Håller med dig!<3

2012-06-12 @ 16:15:53
URL: http://ljunggrenarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0