Kvällens ridpass

Testade på någonting jag inte gjort på länge idag, nämligen rida med dressyrspö. Min privata dressyrtränare tycker jag ska börja rida med det dock endast för att kunna peta till honom lite där bak när han tappar energi samt när vi gör förflyttningar i sidled. Tidigare har Paddington varit väldigt rädd för spöet när jag bara ridit med det men idag kunde han iaf acceptera att jag hade det där.

Började skritta och trava fram honom utan spö till en början. Efter att jag hade lösgjort honom fint i traven tog jag fram spöet och vilken effekt det hade! Inte för att Paddington inte har power i allt han gör men jisses alltså, vilken sjukt bra power det blev i honom. I galoppen dock skulle han börja bråka mycket i höger varv men när jag gav mig fan på att det skulle fungera så lossnade även det till slut, i vänstervarv var han som en klocka! :)








Kommentarer
Postat av: Emma

Ååh, han är så fin så det är inte klokt! <3

2012-06-09 @ 14:27:53
URL: http://emmawaltersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0