Let´s talk about..

 BÖRJES CUP 2012
 
Snart drar världens bästa helg igång och jag kan inte säga annat än att jag är extremt taggad. Nu har jag jättemycket att göra, packa och fixa in i det sista vilket jag vet tar väldigt lång tid. Vi åker på fredag härifrån klockan 6 på morgonen för tävlingen börjar vid 9, måste hinna gå banan, checka in osv. Jag startar nog inte förren klockan 12-1 skulle jag gissa på då det är oerhört många i startfältet.
 
Vi ska ha Padde uppstallad på tingsryds travet vilket vi är helt ensamma om. Tycker det är jättelustigt om jag ska vara ärlig. Skulle aldrig i hela världen ha min häst på tävlingsplatsen med 152 andra hästar. Mina klubbkompisar hade sina hästar där förra året och jag säger bara, vilken jäkla bastu. Det var stressigt hela tiden där inne, alla skulle fram och tillbaka, ut och in. Hästarna fodrades olika tider på morgonen vilket ledde till en stress även hos hästarna. Dessutom får de betala extra för att få ha hästen där. Näheni, tacka vet jag tingsrydstravets stall! Där kan jag fodra när jag vill, de är nybyggda stall, finns spolspilta, ingen stress, inga folk som inspekterar mig varenda sekund, det finns en travbana precis bredvid samt en bank på travbanan som man kan skritta runt på kvällen osv. Ligger 3,7 km från tävlingsplatsen men det är inget negativt tycker inte jag, det känns liksom inte som något stort problem om man säger så. ÄLSKAR uppstallningen på tingsrydstravet!
 
Vi då? Jo vi ska sova i stugor på campingen bredvid tävlingsplatsen. De ringde nyss och sa att det hade blivit något fel med vår bokning. Vi hade bokat en fyrbädds stuga men systemet hade kraschat där så personen som ringde undrade om det gick bra att vi fick två tvåbädds stugor istället, OM det gick bra? ;) Amandha och jag ska alltså sova i en egen stuga under hela meetinget. Så underbart det bara kan bli. Där finns även eluttag där jag kan ladda datorn. Datorn kommer att åka med likaså filmkameran, sen har jag med mig två bra fotografer. Amandha och min lillasyster Ida. Den här helgen kommer ni verkligen få följa med live då jag kommer att uppdatera efter varje start och efter varje aktivitet. Kanske är så att vi tar med surfplattan så jag kan blogga från tävlingsplatsen. Hoppas detta är någonting som ni uppskattar!! :D
 
Jag kommer att hålla till väldigt mycket på tävlingsbanan och runt om. Älskar att sitta och titta på andra när de hoppar samt gå runt och chilla lite på livet. Paddington blev igenkänd redan förra året av väldigt många personer, haha. Jättekul när man träffar människor över hela Sverige på ett och samma ställe. Är det någon av er som ska till Börjes Cup och titta/tävla? Sen har vi ju helgens största händelse, jag fyller 18 år på lördag. Den dagen jag ska starta min livs första LA. Den bästa presenten jag skulle kunna få är att komma runt LA banan, önsketänkande just nu. Vi går bara in för att ha kul och känna på höjden - inget annat. Det är sån sjukt stor konkurrens på Börjes så jag ska nog bara le och stå och se på ärevarven från marken ;)
Har inga höga förhoppningar alls faktiskt, bara försöka sätta nolla och ha så jäkla kul.
 
Skulle lätt kunna sitta här hela natten och skriva om den här underbara cupen men sätter nog punkt här. Ni ska få följa med mig dit, jag lovar er det. Kan inte med ord beskriva hur kul vi ska ha det under helgen, kommer vara den som går runt med fetaste leendet hela tiden, haha! Nu mår jag otroligt bra!
 

Bild från förra året!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Låter som en jättebra födelsedag du kommer få!
Grattis i förskott! :D
Kram

Svar: None
Elin Ljunggren

2012-06-27 @ 21:20:18
URL: http://fepe.blogg.se
Postat av: Caroline Bågfeldt

Sv: Haha, du menar tingsryd buddie? :D

2012-06-27 @ 22:19:10
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0