Provokation

Det här är ett hett diskussionsämne i bloggvärlden och nu tänkte jag ta upp vad jag tycker om det här ämnet.

Logiskt sätt är det väldigt lätt att få en stor blogg. Det är bara att provocera sig fram och pika andra hela tiden i varje inlägg just för att få människor att reagera och bli upprörda så bloggen sprider sig snabbare än blixten. Jag vill ha en stor blogg men varför gör jag inte på det här sättet då? Det är ju så lätt?

För att jag vill inte ha en stor blogg på någon annans bekostnad. Jag vill inte sitta och pika andra hela tiden för att öka min statistikmätare. DET ÄR FEL. Många ser det inte som något farligt då det "bara är över internet" men att hänga ut någon är faktiskt lika med att mobba någon. Jag fick starta en blogg av mamma men då lovade jag också att jag aldrig skulle hänga ut någon eller skriva något taskigt även om någon har gjort mig riktigt illa. Det är en sak jag alltid kommer att stå fast vid och hålla. Det är fel att lägga sig på dagisnivån som jag faktiskt väljer att kalla det. Jag är snart 18 år, man håller inte på med sånt här då. Har tagit mig förbi det omogna stadiet i livet.

Att provocera med flit anser jag vara ett desperat rop efter en stor blogg. Idioti skulle jag med ett annat ord kalla provokation även att det i många ögon är roande att läsa så är det fel sätt att gå tillväga. Tyvärr finns det många bloggar som provocerar till en början för att få upp läsare för att sedan kunna ändra stil och bli "snälla". Dubbelmoralen lyser rakt igenom och det blir bara en stor hög med skit av bloggen. Det ser jag som ett falskt spel och det är riktigt fult att göra på det sättet. Förstår inte hur människan har samvete att göra såhär? Jag skulle aldrig kunna njuta av att ha en stor blogg om jag visste att den grundades på någon annans bekostnad.

Jag skulle aldrig någonsin med handen på hjärtat provocera med flit. Sen vet ju inte jag vad provokation är för ER. Ni kanske upplever mina inlägg som provokation utan att jag vet om det. Det är så olika hur man betonar ordet provokation. Men jag försöker verkligen att inte provocera och jag uppmanar er alla med bloggar där ute att INTE provocera fram något. För jag tror inte att någon egentligen vill driva en stor blogg som endast innehåller påhopp eller falska anklagelser? Förstår inte hur människor kan tycka det är OKEJ att göra precis vad som helst för att få en högre status i bloggvärlden. Jag blir verkligen rädd för mänskligheten ibland.

Att provocera och trycka ner någon är FEL. Vill ni bli provocerade så är detta fel blogg att läsa för er för jag kommer ALDRIG, NEVEREVER lägga mig på den nivån. Tack och hej för mig!


Kommentarer
Postat av: Fredrika

jättebra skrivet elin! :D

2012-06-18 @ 12:01:47
URL: http://teamvf.blogg.se/
Postat av: Johanna

men storbloggar som provocerar då? typ Linn Olsson? för du läser väl hennes blogg, eller hur?

2012-06-18 @ 15:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0