Sjung om studentens lyckliga dár..

Efter att ha varit på utsläppet idag och sett studenterna här i Visby vara så otroligt lyckliga när de sprang ut från skolan får mig att vilja tjuta rätt ut. Jag vill inget hellre än att få ta studenten för jag känner mig färdig med skolan nu. Grät glädjetårar när jag såg alla som sprang ut och levde livet med sina fina studentmössor, klänningar, hår och skor. När de andra sa att "Nästa år är det din tur Elin" så kunde jag knappt förstå det själv. Det är bara ett år kvar i skolan, ETT år. Samtidigt som det känns som sluttampen så känns det ändå som en evighet tills dess.


Drömde mig bort för ett tag och såg mig själv och min klass springa ut från Mönsteråsgymnasiet. Kunde verkligen leva mig in i hur det skulle kännas och tro mig - jag kommer planera min student redan nu. Kolla efter balklänningar/studentklänningar/skor/mössa osv. Har fått lite försmak nu om man säger så.

En sak ska ni vara säkra på att den dagen det är min tur att säga farväl till skolan så gör jag det med GLÄDJE.
Tårar kommer att rinna av den sanna lyckan att aldrig mer bli tvingad att göra saker man verkligen inte vill.
Ska bokstavligt springa ut och aldrig mer återvända.


Än en gång, grattis till min fina kusin, du är förjävla bra!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0