Sommarjakten 2012

I onsdags blev det ett killer-pass för Paddington, eller ja det var iaf menat att bli det men som den superponny han är så blir han aldrig trött.. Vi red ut i 3 timmar sammanlagt och Paddington fick rida som nummer två i ledet. Jag fick jobba febrilt för att hålla tillbaka honom under hela jakten då han emellanåt blev väldigt stark. Kan säga att jag var mer trött än vad han var när vi var tillbaka vid upploppet.

Upploppet då da, det var på en äng såklart. Fick startsignal och rusade iväg men vågade inte släppa för mycket med tanke på att bromssträckan efteråt inte var så otroligt stor. Men efter halva biten släppte jag honom och mycket riktigt sprang han in som häst nummer 1, min turboponny ;)



När jag kom hem så trodde ju jag att Paddington hade blivit något seg i kroppen då det trots allt var varmt och vi hade ridit i 3 timmar. Men vad är det första han gör tror ni? Jo brallar loss i kanske en kvart med sin hagkompis. Jag säger då det, om man bara kunde använda Paddington som energikälla så hade hans energi räckt till att lysa upp hela Mönsterås .




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0