Stressigt liv..

HEJ MIN KÄRA BLOGG! :D Får börja med att säga att jag lever för er som nu trodde jag hade dött. Mitt liv har gått i 350 km/h bara annars är allt som det ska med mig. Började jobba igår från halv 13:30-21:30 och innan dess var det superstressigt vill jag lova er. Vaknade runt 10 och år frukost, gick sedan direkt ut och red Paddington. Vi red förövrigt ut på en otroligt lång och härlig galopprunda. När vi kom tillbaka gick jag in och åt samtidigt som jag kollade på Bätteropps hemsida om vilken tid jag hade fått till kiropraktiken och tandraspningen. Klockan var då halv 1 och då insåg jag att vi fick tid samma dag klockan 4 - då jag jobbade. Ringde upp min ridlärare i all förtvivlan och fick en tid precis på sekunden. Det var bara att bege sig ut till Paddington, ta in honom och sedan köra upp i transporten fort som blixten, skulle ju jobba vid halv 2. Väl där uppe började vi med kiropraktiken och ni skulle bara veta hur skönt Paddington tycker att det är. Han står som om han fått i sig 10 morfintabletter, ungefär. Jag hann att se när hon började känna igenom honom sen fick mamma skjutsa ner mig till jobbet därför vet jag inte riktigt vad som hittades och inte men mamma sa att det inte var några större saker, något i bogen och något i höger bak - precis som jag trodde! Har känt det länge att han har kortare steg i höger, så himla bra att det faktiskt var något som var lite vajsing där så det kunde förbättras! När jag kom hem från jobbet straxt efter 10 på kvällen så duschade jag och satte mig i sängen och skulle blogga. Tog mig en timma för att ens kunna komma in på bloggen överhuvudtaget. Sen insåg jag att det inte såg ut som vanligt då det blivit som en ny plattform vilket jag inte tycker om nu iaf. Jag förstod ingenting och hade ingen som helst ork att sitta uppe för att ens försöka förstå det heller. Därav inget bloggande igår. Idag stod klockan på kvart över 6 på morgonen, började jobba 07:30 och slutade vid 16:00. Är helt slut nu, kroppen är död. Men det är så kul att jag fått så bra omdömen av både de boende och personalen. De boende pratar med mig om sina långa härliga livshistorier dagarna långa och berättar för mig att jag är en ängel lite här och var. Så härliga människor allihop! I morgon jobbar jag från 07:00 till 16:00 - ett riktigt killerpass. Sen är jag dock ledig hela helgen, sen jobbar jag i stort sett hela veckan nästa vecka för att jag har bytt bort min helg då jag ska iväg till Börjes Cup! Skönt att ha ett mål att se fram emot! :) Något mer som är av intresse att veta är att Milton och Minola har nu fått börja gå med de andra hästarna i den stora hagen och det går så bra! Paddington tror dock att han är pappa eller morfar till honom så han har blivit Miltons nya livvakt och faktiskt accepterar Minola det. Haha ni ska se Padde asså, han har varit såååå nyfiken på Milton hela tiden men aldrig fått hälsa så nu är han jätteglad och till sig. Mamma filmade lite med sin mobil, ska se om jag kan få tag på filmerna någon gång så jag kan få visa er! Näheni, nu ska jag ut till Paddington och bara jogga lite på banan. Vet inte riktigt hur han känner sig idag efter kiropraktiken igår. Han kommer nog vara lite stelare än vanligt eller så kommer han vara mer böjlig. Blir spännande att sitta upp och se om jag känner någon skillnad på honom eller ej. Hoppas det släpper i munnen på honom nu i höger varv då han blir helt stum där fast inte i vänster. Tror mamma sa att de hittade något litet i höger i munnen på honom. Ska höra med min ridlärare lite senare om vad som egentligen sas då min mamma inte är så bra att prata i andrahand ;) Förlåt för ett superdupertråkigt och osammanhängande inlägg men det blir så ibland. Hoppas allt är bra med er! Kramis :) (Internetet är för tillfället alldeles för segt så kan inte ladda upp bilder, wlööö)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0