Bebistoi

Igår fick även Detroit testa på¨att hoppa lite på riktigt och måste ge hästen en stor eloge, han är så otroligt duktig. Jag vet att jag skriver det hela tiden, men jag kan inte säga annat än att han är helt otrolig. För att bara haft ryttare på ryggen ca 45 gånger så är han långt fram i utvecklingen men han har riktigt mycket kvar såklart. Den här månaden är det bommar/hinder/studs som gäller för honom varje ridpass. Rider korta men intensiva pass på honom. Ska rida honom varje dag nu i två veckor, sen får han vila i 3-4 veckor med bara skritt några enstaka gånger så han hinner smälta vad han lärt sig.
 
Igår som sagt då så skulle jag testa att hoppa honom lite. Inga tveksamheter alls, han sög mot hindret med öronen framåt och tyckte det var lajbans! Tog först ett räcke och sedan gick jag även på studsen. Haha asså första gången han skulle hoppa den så tog han tag i första hindret och hoppade sen TVÄRNITADE han till nästa, hoppade stillastående, TVÄRNITADE till sista men hoppade det stillastående sen, haha! Höll på att åka av men jag höll mig kvar. Unghästar är ju inte kända för att vara stabila direkt ;) Men sen fattade han snabbt vad han skulle göra så då hoppade han studsen som man ska göra. Duktiga Detroit
 

(↑) GALET FIN

Det är inte lätt att hinna med ;)
 
Här kommer den oerhört snygga bildserien ;)

Kommentarer
Postat av: L

Du tycker inte att det går lite väl fort fram med honom??
Han aka ju hålla hela livet med... Ett tips är att kolla vad hästarna aka kunna vid treårs testet... Det är nämligen mest bara att styra runt i form i alla gångarter i dressyren.

2012-11-19 @ 17:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0