Dagens ridpass

Kom hem vid halv 7 med två småsyskon som jag skulle vara barnvakt åt vilket ledde till att endast en prins blev motionerad idag --> Paddington.
 
Efter flera pass efter minivilan han hade för någon vecka sedan så kan jag konstatera att det verkligen har gjort susen för ponnyn. Idag var han något så sjukt fin, igen. Valde att inte rida i sadel idag då det regnade konstant, inte mycket men lite hela hela tiden så red barbacka med täcke. Jag slappnar av mer när jag rider barbacka (fattar inte varför?!?) och kommer på så vis om honom mer vilket ger resultat. Idag skrittade jag fram som vanligt, travade på som vanligt (skitfin var han här) och sedan mycket galopparbete på det. Valde att även lägga in hinder (typ 50 cm) med syfte att kunna rulla på i en lugn galopp både innan och efter hindret. Det här brukar vara hans svårighet men idag var han klockren. En gång råkade han gå emot en bom med en hov, direkt efter slickade han öronen bakåt och drog på en jäkla bocksprångsserie, tur man är sadelfast haha! Så söt, fina fina ponnyn ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0