Detroit

Min lilla 3 åring har fått ett uppehåll efter en ridperiod jag hade i somras/delar av hösten. Nu har han gått i hagen tillsammans med sina kompisar, blivit borstad lite då och då vilket han trivts med. Men nu ska jag börja ännu en ridperiod på honom där bommar kommer vara involverade. Ska även klippa honom, bara halsklippning då han blir så svettig framtill efter ridpassen. Min vän Amandha red honom i förrgår tillsammans med mig och Paddington. Gick så himla bra, jag blir så stolt över lillkillen!!
 
Han sköter sig exemplariskt och lär sig snabbare än tåget. Han är uppsutten på kanske 30 gånger, max. Nu kan jag rida ut själv utan några som helst problem och han går i alla gångarterna. Dock är han väldigt högrest och har väldigt kort hals men det ordnar till sig allteftersom antar jag. Han är pigg att rida och går alltid fram för skänkeln.
Tror det här kan bli något bra, faktiskt. Inställningen är det viktigaste för att lyckas och den har han.
 
Ska köpa ett sånt där anläggningskort på Bätteropp så jag kan hålla igång hästarna mycket i vinter, i ridhus. Annars tror jag att motivationen sjunker otroligt mycket för min del då det inte är så kul att brodda i och ur hela tiden. Bara kunna skritta på vägen och galoppera på ängarna, nääe - riktig ridning måste jag kunna variera med!
 
Ska börja göra lite mål för honom också, antingen får ni veta eller så håller jag det hemligt...hmm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0