Emma Hellgren här

Måste börja med att säga att jag har haft en fett bra helg men världens bästa tjej som driver denna bloggen!
 
 
Men tänkte berätta om dagens ridpass på bästapaddis. 
Framridningen var jag faktiskt förvånad för det känns som att padde var hur fin som helst. Han sökte sig neråt hela tiden och var det lät som på elin så jobbade han med bakbenen också. Lugn var han också. Amazing ;) Hade travbommar vi red på också, finhäst. Började hoppa räcke och då började jag känna igen padde från sist. Han vaknade och det blev svårare och svårare att få tillbaks honom ju mer vi hoppade. Hoppade studs, och elin höjde upp det sista hindret ut ur studsen, det låg på 1m o det var inga problem han hoppade mega fint. Elin höjde upp till 1.10? tro jag. Jag lyckades inte komma ner i sadlen riktigt och hålla så det blev nit. Men det var verkligen mitt fel. Elin hoppade upp och tog 3 språng. Jag är iallafall riktigt nöjd även att det går fort och jag inte få stopp på honom direkt. Det är ingen lätt ponny!
 
& påtal om svårponny. Padde är inte en ponny man sitter upp på och tror att han ska vara som andra hästar. Det går inte att rida honom som man rider sin "egna" även om det blir jätte bra på den ponnyn. Det krävs lite mer än så. Det är en ponny med JÄ*LIGT mycket power i, Han rent utsagt sticker mot hindrerna och ju med man försöker ta tillbaks honom mot hindrerna ju med springer han. INGEN, INGEN inte ens Rolfgöran skulle kunna sitta upp på padde och få honom lugn. Det krävs mycket träning och samarbete. När man börjat hoppa går det inte längre att skritta och att gå ner från galopp till trav efter hinder är inte lätt. 
 
"Du säger bara att han är så speciell för att du ska verka duktig"
Asså på riktigt? den idioten som skrev den kommentaren tycker jag ska ta tillbaks det och testa rida padde. 
 
Padde är speciell, riktigt speciell och jag är riktigt imponerad på elin som rider honom så jävla bra. Att se dem två är så man får rysningar eftersom jag själv ridit padde och har inte alls samma kontroll som hon har. Det är coolt!
 
Tack för mig, men ni lär hitta mig fler gånger på den här bloggen för jag kommer åka upp till elin så ofta jag bara kan för att hon är en sån otroligt bra vän, bäst helt enkelt / EMMA HELLGREN
 
Här är lite bilder från idag när jag red paddis!
 
Så otroligt fin han är <3 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Ni är Jättefina!:D

2012-11-19 @ 13:28:29
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se
Postat av: Anonym

Du ser jätte bra ut på padde,men Elin jag har en fråga,ärret meningen att Emma ska börja tävla padde/köpa/låna honom?? Tror isf du har hittat ett fint ekipage!:) har emma ngn blogg förrästen? :) kram

2012-11-19 @ 18:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0