Emma & Paddington - 18/11-12

I helgen slängde jag upp Emma på Paddington igen och ni har ju hört hennes historia om hur det gick, nu tänkte jag uttrycka mina tankar och min version av det hela.
 
Till att börja med så måste jag säga att Padde är svår, det vet ni nog redan men det går inte att bara sitta upp och tro att han ska gå som en klocka. Emma sköter detta på ett snyggt sätt, hon utgår ifrån Paddington och hans sätt att vara. Vi började med att få Padde lösgjord i båda sidorna, sen travade vi över cavalettis åt båda hållen upprepade gånger. Efter det hade jag satt upp ett räcke på ena långsidan och en studs på andra. Hon fick hoppa räcket först och det gick bra de första gångerna, sen blev Padde stark och stack iväg med Emma. Han tog bettet för henne och sa bara "tack och hej" till Emma. Då hänvisade jag henne till att börja hoppa studsen för den hade jag gjort kortare än vanligt, medvetet gjort för att Padde ska kunna kontrollera sig själv och få sig själv att stanna upp istället för att rusa. Detta lyckades bra. Jag höjde uthoppet några gånger för att få Padde lite mer elastisk i sprången. Dock stack han efter studsen och Emma som är så snäll sa inte ifrån utan han bara sprang varv efter varv. Till sist ställde jag mig på spåret så han var tvungen att stanna. Sa till Emma att vara med PÅ och säga till honom när han gör så för så får han ABSOLUT inte göra.
 
Så var lite hård mot Emma och bad henne att göra halt efter studsen, detta fick hon göra tills hon lyckades vilket hon gjorde efter några gånger. Sen vände vi håll på studsen vilket också gick jättebra. I slutet skulle jag testa att höja till 1,15m i uthoppet för att Padde hoppade så bra men då kom Emma inte riktigt ner i sadeln och flög av. Bad henne att testa igen men då stannade han av ren dumhet. Så jag satte mig upp och tog serien, bestämt och då hoppade han. Men jag vet ju hur han fungerar, inte så lätt för Emma i den situationen när han dummar sig så som han gjorde. Men det är bra att hon får testa på den delen av honom med.
 
Jag är nöjd med deras insats, helt klart. Padde hoppade såå fint med Emma och det syns på honom att han trivs med henne i sadeln. Han har accepterat henne helt och hållet och hon har gjort detsamma med honom. Han är jävligt nu på vintern men hon jobbade på bra och gjorde det bästa hon kunde. Det bästa med Emma är att hon inte stressar upp sig hur fort det än går, hon försöker hitta lösningar och hon lyssnar och tar till sig min kritik. Det tycker jag är viktigt att man kan göra. Så, hands up för Emma!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Han är jättesnygg i rött!:D

2012-11-19 @ 11:49:01
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0