Helgen som satte spår i mitt hjärta

Fredags: Nervös hela dagen. Åkte hem efter skolan, packade och tog sedan bussen in mot Oskarshamn. Skickade ett sms till mamma där jag skrev att "vi ska vara nöjda om vi inte blir utspelade". Vi mötte ju de obesegrade serieledarna från Husqvarna liksom. Vi är nykomlingar i division 2 och har 0 erfarenhet av detta så vi hade inga större krav på oss inför den här matchen, vi är här för att utvecklas. Matchen svängde lite hit och dit, vi var tvungna att spela defensivt vilket vi lyckades med till punkt och pricka. I sista perioden var det vi som tog ledningen, ställningen var då 5-3 till oss. Men gästerna gjorde ett sista ryck och satte 5-4. Spänningen var olidlig. Jag vågade knappt titta, det var alldeles för lång tid kvar (4 min ca). De bombade med skott och tog ut deras målvakt. De slog en felpassning och bollen gick till vår poängkung Josefine som satte sista bollen 6-4 till oss när det var 40 sekunder kvar av matchen. KÄNSLAN som uppstod efteråt, tårar föll och kramar delades ut till alla. Publiken gastade och ja, allt var bara så SJUKT. En bättre start på helgen kunde vi inte få!
De som på pappret var omöjligt att göra, det lyckades vi med.
 
Pappa filmade förresten vårt intro. Ryser i hela kroppen när jag ser detta, adrenalinkick!
 
 
Lördags: Gick upp tidigt, städade rummet och pillade lite med disk och sånt. Sen kom fina Emma och knackade på. Gick nästan direkt ut till stallet för att vi skulle hinna rida innan det blev mörkt. Red ut, runt Bätteropp och lite. Emma på Padde och jag på Detroit. Jag red barbacka på Detroit runt hela rundan, han är duktig lillhästen. Anledningen var att jag har samma sadel på Padde och Detroit. Sen gick vi in och gjorde historiens godaste hemmagjorda pizza, skojar inte. Så sjukt gott. Hade bacon, strimlad skinka, pizzaost, mycket lök, ananasbitar, vitlöksost, vitlökskrydda, tomatsås - mumma! Efter vi slukat i oss pizzan så gjorde vi kladdkakebakelser med marshmallows i, det var inte heller äckligt. Sen hade jag bunkrat upp med popcorn, chilinötter, godisnappar och cola. Såklart med massvis med tända ljus till och världens roligaste film. Känner att... vad kunde gjort den här lördagen bättre känner jag?
 
Söndags: Skrev jag ju typ om nyss men lite kortfattat. Vi vaknade, gjorde mysfrulle och gick ut till hästarna. Hoppade lite idag med båda hästarna, woppa. Kommer ett inlägg om de båda. Sen åkte Emma hem :( . Övningskörde på kvällen och sen chillade i soffan.
 
Den här helgen kommer jag minnas länge och något Emma och jag måste göra om. Trivs med den där urgulliga tjejen. Brukar inte klicka med någon så fort men det känner jag att vi verkligen gjort. En av de bästa, helt klart. Bästa bästa Emma ♥ Tack för helgen gumman!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Mysig helg!:D

2012-11-19 @ 11:53:54
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0